این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
جغرافیا و توسعه
، جلد ۷، شماره ۱۶، صفحات ۹۳-۱۱۸
عنوان فارسی
شناخت نظام مدیریت مقصد گردشگری (DMS) و چالشهای توسعهی آن در ایران
چکیده فارسی مقاله
DMS به مجموعهای از اطلاعات کامپیوتری شده درمورد یک مقصد اطلاق میشود. DMSها معمولاً حاوی اطلاعاتی درخصوص جاذبهها و تسهیلات هستند وغالباً قابلیت انجام رزواسیون و ثبت را نیز درخود دارند. این سیستمها معمولاً توسط DMOهامدیریت میشوند، که این مدیریت ممکن است توسط سازمانهای خصوصی، دولتییا تلفیقی ازهردو باشد. در این مقاله نویسندگان ابتدا به بررسی کاربرد، عملکرد و ذینفعان سیستمهای مدیریت مقصد پرداخته، سپس با بررسی زیرساختهای موجود EC و وضعیت موجود سازمانهای متولی مدیریت مقصد ایران و الزامات اطلاعاتی مورد نیاز آنها و با انجام تحقیقات میدانی جهت آزمون فرضیات خود به امکانسنجی پیادهسازی نظام مدیریت مقصد ایران پرداختهاند. این مطالعه نشان می دهد که سازمان متولی گردشگری در ایران (درسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) دارای ساختار و عملکردهای طراحی شده جهت مدیریت و بازاریابی مقصد ایران نمیباشد. همچنین در حال حاضر انجام فعالیتهای بازاریابی خارجی مقاصد و فعالیتهای توسعهی داخلی مقاصد که از جمله وظایف اصلی یک DMO، به شمار میآید، درسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به گونهای اثربخش صورت نمیپذیرد. از طرف دیگردر حال حاضر به لحاظ فراهم نبودن زیرساختهای EC جهت پیادهسازی نظام مدیریت مقصد ایران، امکان پیادهسازی این نظام وجود ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نظام مدیریت مقصد، سازمان مدیریت مقصد، گردشگری الکترونیکی،
عنوان انگلیسی
The Recognition of Tourism Destination Management System and It's Developing Challenges in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
DMS is the collection of computerized information about a specific destination. DMSs mostly include information about the attractions and facilities; also they have some applications that cause ease reservation. DMOs manage these systems. This management does by governmental units, non-governmental ones or combination of them. In this paper, authors did a comprehensive research on the DMS's applications, performances and stake holders. After that, they studies E-Commerce's platforms, status of Iran's pioneer organizations in this field and their required information. At the end, they did some domination researches for examination of their hypothesis in implementation evaluation of Iran's DMS. This study shows that Iran's tourist trustee organizations (ancient cultural bureau, handcraft bureau and tourism bureau) don't have specific structure for managing and marketing destination. The process of abroad destination marketing and domestic developing purposes activities are the core activities in DMOs. In Iran's tourist trustee organizations we have them in lower efficiency. However, there is no chance to implement DMS in Iran, because of non existing E-Commerce platforms
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا فرزین |
سارا صفری |
نشانی اینترنتی
http://gdij.usb.ac.ir/article_1177_eb56ab388535da6966de26d63bcd2268.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/762/article-762-1097415.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات