این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۵، شماره بهار، صفحات ۴۵-۵۵
عنوان فارسی
مطالعهی تطبیقی فرآیندهای آموزش سازمانی و معرفی نظام جامع آموزش سازمانی مبتنی بر استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵
چکیده فارسی مقاله
استانداردسازی فرایندها و فعالیتها برای سازمانی که عزمی جدی برای تحقق اهداف خود دارد، ضروری است. استانداردسازی به سازمان کمک میکند که نحوهی انجام فرایندها و فعالیتها را در سازمان خود یکسانسازی کند و روش نظاممندی را در سراسر سازمان برای انجام کارها تدوین و اجرا کند، همچنین هرگونه بهبودی در سازمان، نیز متکی بر وجود استانداردهای قابل اعتماد است. در این مقاله تلاش بر این است تا با معرفی و مقایسهی چند مدل متداول آموزش سازمانی، نقاط قوت و ضعف آنها بررسی و امکان تصمیمگیری جهت انتخاب جامعترین روش جهت بهرهبرداری علاقهمندان فراهم شود. این مقاله با استفاده از مطالعهی کتابخانهای به مقایسهی تطبیقی فرآیندهای آموزشی(سینگر،کریج، استون، هاکت، واگن، گاراوان، هوگان و دانل) پرداخته و پس از معرفی کلی فرایندهای آموزش سازمانی و مقایسهی آنها با یکدیگر، شرایطی برای تصمیمگیری خواننده جهت انتخاب مدل مناسب آموزش سازمانی فراهم میآورد و در انتها کارآمدی استاندارد آموزشی ایزو 10015 بهعنوان جامعترین نظام آموزش سازمانی را بیانکرده و نیز پیشنهادهایی برای استفاده اثربخش از این استاندارد را ارائه میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
استانداردسازی،آموزش سازمانی،استاندارد ایزو10015،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رحمان فرجی |
سیدکریم حسامی |
رضا حقدوست |
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_79934_8b9ad669d5396f3405e3f55d7b30822f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات