این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۱۵۷-۱۷۰
عنوان فارسی
ارائهی مدلی از عوامل مؤثر بر تبلیغات مثبت توسط مشتری در بانکداری الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
تبلیغات مثبت توسط مشتری، تأثیر زیادی برتصمیم خرید مشتری جدید میگذارد. امروزه شرکتها تلاش میکنند، با ایجاد وفاداری در مشتریان خود و تبلیغات مثبت توسط مشتری از این مزیت رقابتی بسیار نیرومند که نقش بلامنازعی در افزایش سهم بازار دارد، برخوردار شده، گوی سبقت را از رقبای خود بربایند. در این پژوهش، تأثیر"قابلیت کاربردی وبسایت" بر رضایت مشتری، تأثیر رضایت مشتری بر وفاداری مشتری و تأثیر آن دو بر تبلیغات مثبت توسط مشتری، بررسی شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و روش آن، روش توصیفی- تحلیلی از نوع همبستگی است. برای بررسی رابطهی متغیرها و آزمون فرضیهها پس از جمعآوری دادهها از طریق پرسشنامه، از نرمافزار آماری Lisrel استفاده شده است. ابزار اصلی گردآوری دادهها پرسشنامه است. برای آزمون روابط آنها که در قالب مدلی ارائه شده، از روشهای تحلیل عاملی، مدل معادلات ساختاری(SEM) و تحلیل مسیر استفاده شده است. جامعهی آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان شعب شمال تهران بانک ملی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Modeling the Role of Elements on Positive Word-of-Mouth in the e-Banking
چکیده انگلیسی مقاله
Positive word-of-mouth (P-WOM) has a strong influence on purchase decision of new customer. Today, firms try creating loyal customer with positive WOM and use from this competitive factor in increasing their market share. This research showed that website usability (WU) has a positive effect on customer satisfaction (CS), and also this element have a positive effect on customer loyalty (CL). CS and CL have a direct positive effect on word-of mouth; also WU has an indirect positive effect on P-WOM. Present research is applicable in purpose, and research method is analytical description with corresponding examine. After collecting data through questionnaire, hypotheses are contrasted with structural equation modeling (SEM) with Lisrel software. The study population included all branches customers of Bank Melli Iran of north Tehran.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد موسیخانی |
عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
سمانه ترکزاده |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jitm.ut.ac.ir/article_29073_e27e050a00f56274dda40ca9900468f0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-1098757.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات