این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش ادبیات معاصر جهان، جلد ۱۰، شماره ۲۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی شیوهء یادگیری مستقیم در بستر آموزش الکترونیکی "
چکیده فارسی مقاله توجه بیش از حد شیوهء "دستور- ترجمه " به متون ادبی و تأکید آن بر انتقال و تعمیق مهارت های کتبی خواندن و نوشتن، به عنوان مهارت های اصلی در آموزش زبان، به تدریج موجبات انتقاد نسبت به این شیوه را فراهم آورد. تحولات قرن بیستم و تأثیر آن بر اهداف آموزش زبان، ضرورت شیوهء جدیدی که قابلیت انطباق با نیازهای به روز زبان آموزان و تأمین اهداف آموزشی آنان را داشته باشد، الزامی ساخته بود. با استفاده از مطالعات آواشناسی، به عنران یکی از شاخه های زبان شناسی و اولویت مهارت های شفاهی شنیدن و صحبت کردن در آموزش زبان، شیوهء جدیدی تحت عنوان شیوهء "یادگیری مستقیم " ابداع شد. از آنجا که این شیره تاکنون بیشتر در بستر آموزش سنتی و در کلاس های حضوری مورد استفاده قرار گرفته است، در تحقیق حاضر، قابلیت های شیوهء یادگیری مستقیم و چگونگی استفاده از آن، در دو بستر سنتی و الکترونیکی، مورد بررسی قرار می گیرند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی -
چکیده انگلیسی مقاله More than necessary attention has been given to methods of translation skills in literary texts, and its emphasis on transmission in reading and writing as a primary necessity of language teaching. This method has now as a teaching mode gradually come under critical attack. Changes and reforms of the 20thC. and its effects upon the goals of education required a new method to meet the taste of language learners and also fulfill the requirements of teaching goals. By using study phonetics as a branch of linguistics and the priority given to listening and speaking in language teaching, a new method by the name of Dirl_ct Learning has been set up. This method has so far been used in conventional teaching classes. This paper aims to present a comparative analysis between Direct learning in the conventional system and Direct h:arning in electronical approach.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله نادر حقانى |



نشانی اینترنتی https://jor.ut.ac.ir/article_12195_cbbba68b72880b7aade31411c1b1d79d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1319/article-1319-1099872.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات