این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
رایانش نرم و فناوری اطلاعات
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۲۹-۴۱
عنوان فارسی
انتخاب سرویس ابری مبتنی بر پایداری در اعتبار بازخورد کاربران
چکیده فارسی مقاله
امروزه، اعتماد یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث در سیستمهای ابری است. وجود مکانیزمی برای ساخت و حفظ اعتماد بین مصرفکننده و فراهمکننده خدمات ابری و همچنین میان خود فراهمکنندگان ابر، به منظور موفقیت در ارائه سرویسهای ابری ضروری است. به همین علت، موضوع اعتماد در سیستمهای ابری به یک نگرانی تبدیل شده است. به طوری که کمبود اعتماد بین مصرفکنندگان و فراهمکنندگان ابری از مقبولیت همگانی برای پذیرش سرویسهای ابری خارجی جلوگیری مینماید. بنابراین ممکن است سرویسهای فراهمکنندگان از نظر عملکردی مشابه، اما از نظر کیفیت سرویس با یکدیگر تفاوت داشته باشند. از این رو، انتخاب اشتباه ممکن است خسارات جبران ناپذیری را برای کاربر در پی داشته باشد. در این مقاله، یک مدل محاسباتی مبتنی بر اعتبار بازخورد کاربران، به منظور محاسبه اعتماد سرویسها ارائه میشود. این مدل علاوه بر تجربیات کاربران از اعتبار کاربران به همراه میزان پایداری بازخوردهای درست آنها استفاده مینماید. در انتها، میزان کارایی مدل بررسی شده و ارزیابیها نشان میدهد که مدل ارائه شده با وجود کاربران بدخواه، توانسته است اعتماد سیستم را به درستی محاسبه نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتماد محاسباتی، محاسبات ابری، اعتبار، سرویس، پایداری بازخورد،
عنوان انگلیسی
Cloud Service Selection based on the Credibility persistency of Users’ Feedbacks
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, trust is a major topic under discussion in the cloud computing environments. The existence of a mechanism for building and preserving trust among service consumers and providers is a critical component in the success of providing cloud services. Therefore, computational trust in cloud computing environments has turned into a considerable concern. The lack of trust among service providers and consumers may result in the reduction of the general appeal for the acceptance of cloud services among users. In other words, even though the services provided by each vendor maybe similar in terms of functionality, they may vastly differ in terms of quality of service. For this reason, a false choice in selecting a service may have devastating impacts on the requirements and goals of the end-user. To this aim, in this paper, a computational trust model based on the credibility of users' feedbacks for the calculation of services' trustworthiness is introduced. The proposed model, not only takes into account the existing experiences that other users have with a service provider, but also considers the credibility of such feedbacks as well as the persistency of correct and constructive feedbacks through time. In the end, the efficiency of the proposed model is investigated through a series of evaluation scenarios and it is shown that the proposed model is capable of accurately calculating the trustworthiness of the system. Such accuracy is maintained even in the presence of malicious users.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد جواد صالحی |
دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه جامع علمی-کاربردی، تهران، ایران.
مهرداد آشتیانی |
دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه جامع علمی-کاربردی، تهران، ایران.
بهروز مینایی بیدگلی |
دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه جامع علمی-کاربردی، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://jscit.nit.ac.ir/article_75695_95ad3d0ab4b626b3b8ffd2f04338a56d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/834/article-834-1102505.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات