این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
مطالعات برنامه ریزی آموزشی
، جلد ۷، شماره ۱۳، صفحات ۲۸-۴۵
عنوان فارسی
بررسی ارائه ی خدمات حرفهای و تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فرهنگیان بر تحولات نظام آموزشی
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه با هدف بررسی ارائهی خدمات حرفهای و تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فرهنگیان بر تحولات نظام آموزشی آموزش و پرورش انجام گرفته است.روش پژوهش، کاربردی و از نظر کنترل و دستکاری متغیرها، غیر آزمایشی و از نظر ماهیت، توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعهی پژوهش حاضر، همهی معلمان دورهی ابتدایی شهر گرگان در سال تحصیلی 96 - 1395 است که تعداد آنها 1289 نفر میباشد. حجم نمونهی معلمان در جدول کرجسی مورگان، 297 نفر، به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شد. ابزار گردآوری پرسشنامه محقق ساخته بود که جهت احراز روایی به رؤیت استادان صاحبنظر رسیده است و پایایی ابزار تحقیق با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، 97/0 محاسبه شد. جهت پاسخ به فرضیههای پژوهش از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون t تکنمونه) و تحلیل مسیر استفاده شده است.یافتههای این پژوهش، تأثیر مثبت ارائهی خدمات حرفهای و تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فرهنگیان را بر تحولات نظام آموزشی آموزش و پرورش، تأیید میکند. این یافتهها را میتوان در بالا بردن سطح آگاهی جامعه و بهخصوص معلمان، برای پذیرش فناوریهای آموزشی و تأکید بر نقش معلم در مقام هدایتگر تحصیلی در مدارس، بررسی کرد. نتایج پژوهش نشان داد که ارائهی خدمات حرفهای و تخصصی دانشگاه فرهنگیان در حوزهی زیرساخت سختافزاری، زیرساخت نرمافزاری، روشهای ارائه (آنلاین و آفلاین)، حوزهی محتوای الکترونیکی، آموزش نیروی انسانی و برنامهریزی درسی با رویکرد فناورانه، بر تحولات نظام آموزشی تأثیر مثبت و معناداری میگذارد (p< 0/05).
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Study of the provision of professional and specialized services of information and communication technology (ICT) of Farhangian University on educational system developments
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا بادله |
دانشگاه فرهنگیان گرگان
نشانی اینترنتی
http://eps.journals.umz.ac.ir/article_2021_df2dd566f805dd49184301aac5a27f79.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1124/article-1124-1103128.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات