این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۶، شماره ۳، صفحات ۵۹۱-۶۱۵

عنوان فارسی تاکتیک‌های مدیریت تصویرپردازی دبیران (مطالعۀ موردی: دبیران مدارس متوسطۀ دوم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌ شهر، سرخه)
چکیده فارسی مقاله مدیریت تصویرپردازی دربرگیرنده تاکتیک‏هایی است که افراد با بهره‏گیری از آن سعی می‏کنند تصویر خود را در ذهن دیگران مدیریت کنند. مدارس ازجمله محیط‏هایی است که در آن روابطِ بین کارکنان و شناسایی تاکتیک‏های دبیران برای مدیریت تصویرپردازی ذهنی دیگران از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین، این پژوهش کیفی با هدف شناسایی تاکتیک‏های مدیریت تصویرپردازی دبیران با استفاده از تحلیل تم انجام ‏شده است. بدین منظور، مصاحبه‏ای نیمه‏ساختاریافته با 22 نفر از دبیران مدارس دخترانه متوسطه دوم مستقر در شهرستان‏های سمنان، مهدی‏شهر، و سرخه از طریق نمونه‏گیری گلوله برفی انجام گرفت و از دل مصاحبه‏ها مجموعه‏ای از مفاهیم اولیه استخراج شد و با کُدگذاری و دسته‏بندی آن‏ها چندین تم فرعی حاصل شد که با نظرخواهی از خبرگان در این حوزه، تم‏های فرعی در قالب هشت تم اصلی، که همان تاکتیک‏های مدیریت تصویرپردازی دبیران است، قرار گرفت که عبارت‏اند از: خودشیرینی؛ خودارتقایی؛ تظاهر؛ تضرع؛ ارعاب؛ رفتارهای محافظه‏کارانه؛ اعتراض‏های خاموش؛ واکنش در موقعیت‏های چالشی.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تاکتیک‌های مدیریت تصویرپردازی، تحلیل تم، مدیریت تصویرپردازی،

عنوان انگلیسی Teachers’ Impression management tactics
چکیده انگلیسی مقاله Impression management includes tactics that people make use in order to manage their impression on others' minds. Staff relationships and identifying tactics which teachers use to manage their impressions has considerable importance in schools. Hence, the purpose of this qualitative study was to identify teachers' impression management tactics with thematic analysis. Data collection instrument was semi-structured interview using a sample of 22 teachers in girls' high schools in Semnan, Mahdishar and Sorkhe. Interviews have been done by snowball sampling method. First primary concepts have extracted from interviews then several sub-themes have been found by coding and rating the interviews. Considering experts' opinions, 8 main themes were found as teachers' Impression management tactics from these sub-themes: Ingratiation, Self-promotion, Demonstration, Supplication, Intimidation, Conservative behaviors, Silent protest, Response to challenging situations.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین دامغانیان |
دانشیار، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.

سید عباس ابراهیمی |
استادیار، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.

مرضیه نیکویی |
کارشناسی ارشد، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان،ایران.


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_68782_5a935b8dcf6bf448c5bd95583f31cb4c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-1116724.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات