این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۱۳، شماره ۳، صفحات ۲۵۲-۲۵۹

عنوان فارسی فرصت بازاندیشی حلقه مفقوده در آموزش بالینی
چکیده فارسی مقاله چکیده : بازاندیشی یک جز حیاتی در فرایند یادگیری در آموزش بالینی معرفی شده است. هدف از بازاندیشی در فرایند یادگیری، ایجاد یادگیری معنی­دار و عمیق و اصلاح عملکرد است.  مطالعه حاضر نیمه تجربی است که د رسال تحصیلی 1396-97 انجام شده است.  جامعه پژوهش شامل دانشجویان کارشناسی پرستاری در کارآموزی بخش دیالیز بیمارستان­ وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند. مداخله آموزشی در جلسات کارآموزی با ایجاد فرصت­های برنامه ریزی شده برای بازندیشی در گروه های کوچک انجام شده و  رضایت فراگیران در مداخلات انجام شده مورد بررسی قرار گرفت. میزان رضایتمندی فراگیران از این رویکرد 12.24±88.56در سطح خوب گزارش شد. لذا پیشنهاد می گردد در برنامه دوره کارآموزی رشته های مختلف علوم پزشکی لحاظ گردد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله واژه های کلیدی، بازاندیشی، دانشجوی پرستاری، کاراموزی، دیالیز

عنوان انگلیسی Opportunity to reflection the missing link in clinical education
چکیده انگلیسی مقاله Reflection is an essential component in the learning process in clinical education. The purpose of reflection in the learning process is to create meaningful and profound learning and improve the performance. This was a quasi-experimental single-group study with a nursing undergraduate student survey in the dialysis department of hospitals affiliated to Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran,2017-2018. In the process of clinical education, learners can redefine their personal experiences by reflection their own clinical knowledge and skills, and shape their ability to confront similar clinical situations in the future. The satisfaction of this approach was good at 88.26 ± 12.24 and the importance of this approach in student clinical education
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Reflection, Nursing student, Practicum, Dialysis

نویسندگان مقاله فاطمه کشمیری | Fatemeh Keshmiri
Assistant Professor, Shahid Sadoghi Yazd University of Medical Sciences, Yazd, Iran
استادیار، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران.

پروانه عسکری | Parvaneh Asgari
PhD. Candidate, School of Nursing and Midwifery, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
دانشجوی دکتری آموزش پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی تهران ،تهران، ایران.

فاطمه بهرام نژاد | Fatemeh Bahramnezhad
Assistant Professor, School of Nursing and Midwifery, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
استادیار، دانشگاه علوم پزشکی تهران ،تهران، ایران.


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1003-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پرستاری
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات