این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات رفتار سازمانی، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۸۱-۱۱۲

عنوان فارسی تأثیر فضیلت سازمانی ادراک‌شده بر هویت‌یابی سازمانی با نقش تعدیل گر شادمانی سازمانی و نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی (مطالعه موردی: پلیس راهور).
چکیده فارسی مقاله ازجمله مهم‌ترین جنبه‌های اخلاقی در سازمان، فضیلت سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی و شادی سازمانی کارکنان است. این پژوهش درصدد است تا به بررسی تأثیر فضیلت سازمانی ادراک‌شده بر هویت‌یابی سازمانی با نقش تعدیل‌گر شادمانی سازمانی و نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی در پلیس راهور نیروی انتظامی بپردازد. روش پژوهش حاضر، ازنظر هدف، کاربردی بوده و برحسب روش، پژوهشی توصیفی ـ پیمایشی است. پایایی و روایی ابزار پژوهش با استفاده از آزمون‌های پایایی ترکیبی، آلفاکرونباخ، روایی همگرا و روایی واگرا اندازه‌گیری شدند. داده‌های حاصل با استفاده از smart PLS و SPSS مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. از آزمون‌های سوبل و واف برای اندازه‌گیری شدت اثر و آماره تی میانجی رفتار شهروندی سازمانی استفاده‌شده است. تحلیل داده‌ها نشان داد که فضیلت سازمانی ادراک‌شده بر هویت‌یابی سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی مؤثر بوده است؛ هم‌چنین شادمانی سازمانی نقش تعدیل گر را در رابطه بین فضیلت سازمانی با هویت‌یابی سازمانی ایفا نمی‌کند؛ از سوی دیگر، آزمون سوبل نشان داد که تقریباً 52 درصد از تغییرات فضیلت سازمانی ادراک‌شده بر هویت‌یابی سازمانی از طریق متغیر میانجی رفتار شهروندی سازمانی تبیین می‌شود بنابراین کارکنانی که سطح بالایی از فضیلت درک شده سازمانی را دارا هستند معتقد هستند که سازمان به انتظارات و اولویت‌بندی آن‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The impact of perceived organizational virtuousness on organizational identification with the moderator and mediator role of organizational happy and organizational citizenship behavior (case study: Traffic Police).
چکیده انگلیسی مقاله one of the most important aspects of ethics in organization is organizational virtuousness, organizational citizenship behavior and organizational happy. This research seeks to examine the impact of perceived organizational virtuousness on organizational identification with the moderator and mediator role of organizational citizenship behavior and organizational happy in the Traffic Police. Research. in terms of the purpose and terms of methods, descriptive and correlational study is that the adoption questionnaire and survey data have been collected. The reliability and validity of the instruments were measured by using the composite reliability, Cronbach's Alpha, convergent validity and divergent validity. Data were analyzed by using partial least squares and SPSS. Sobel and VAF tests have been used to measure the severity and t-value of the mediator role of organizational citizenship behavior. Data analysis showed that perceived organizational virtuousness has a positive significance effect on organizational identification and organizational citizenship behavior. The modereated role of organizational happy has no positive significance effect on the relationship between organizational virtuousness and organizational identification. On the other hand, analysis is performed using the Sobel test indicated that almost 52 percent of organizational identity changes the perceived organizational virtuousness through a mediator role of OCB. Therefore Employees who perceived a high level of organizational virtuous believe that the expectations and priorities attaches great importance to them.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فتاح شریف زاده |
مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

عقیل قربانی پاجی |
دانشجوی دکتری دانشگاه علامه طباطبائی

غنچه شیخ زاده |
کارشناسی ارشد،مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، مازندران، ایران


نشانی اینترنتی http://obs.sinaweb.net/article_33509_4ccc665fbd9025bcf6169415c2270afb.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-1125162.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات