این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۱۱۳-۱۴۸
عنوان فارسی
رفتارهای مطلوب مدیران و رهبران در پیاده سازی موفق مدیریت عملکرد کارکنان در سازمانهای دولتی (شرکت موردمطالعه : ستاد وزارت نیرو)
چکیده فارسی مقاله
درسالهای اخیرسازمانهای دولتی بانگاهی به رویکردهای نوین مدیریت دولتی به استفاده ازمدیریت عمکردکارکنان روی آورده اند اما همه ی آنها به یک میزان دراستفاده از مزایای آن موفق نبوده اند. توجه به ابعاد رفتاری مهمترین محور تاثیرگذار در استفاده موفق این سیستم است با این حال اغلب سازمانها به دلیل عدم توجه کافی به آن در اجرا با مشکلاتی روبرو می شوند.پژوهش حاضر باهدف شناسایی و تحلیل رفتارهای مطلوب مدیران و رهبران در پیاده سازی موفق مدیریت عملکرد کارکنان در سازمانهای دولتی انجام گرفته است. بااستفاده از روش کیفی و از طریق تحلیل تم مصاحبه های 16نفر از مدیران و کارکنان ستاد وزارت نیرو که به روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شده بودند، رفتارهای مطلوب مدیران در قالب109 مفهوم در14تم فرعی و4 تم اصلی شامل بروز نمودهای قابلیت های مدیریتی، نگرش مثبت مدیران در سیستم مدیریت عملکرد، تعهد عملی مدیران به اجرای سیستم مدیریت عملکرد، اقدام گرایی دراستفاده از نتایج سیستم مدیریت عملکرد و رفتارهای مطلوب رهبران را در قالب57مفهوم در10تم فرعی و3تم اصلی شامل توانمندسازی روانشناختی کارکنان، نفوذ اجتماعی، رهبری مبتنی بر تفاوت های فردی استخراج وطبقه بندی شد. ارزیابی وتقویت این ابعاد به سازمانهای دولتی در حل مشکلات اجرایی این سیستم کمک موثری می نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Managers and Leadership Desirable Behaviors in Successful Employee Performance Management implementation in Public Organization
چکیده انگلیسی مقاله
In recent years, public organizations have embarked new public management approaches to employing employee management, but not all of them were successful enough to take advantage of it. Paying attention to the behavioral factors is most important in the successful use of employee performance management. However, most organizations face difficulties due to insufficient attention to behavioral dimensions. The purpose of this study is identify the desirable behaviors of managers and Leadership in the successful implementation of employee performance management in public sector. We use qualitative research method and do 16 Semi-structured interviews in the Ministry of Energy headquarter. Interviewees were selected by snowball sampling method. As a result of thematic analysis, the framework of desirable managerial behaviors is classified in 109 concepts in the form of 14 sub themes and 4 main themes included "manifestation of managerial capabilities in behaviors, positive attitudes, commitment and action orientation in performance management system". Also Leadership desirable Behaviors Framework is categorized in 57 concepts in the form of 10 sub themes and 3 main themes included "Psychological Empowerment of Employees, Social Influence and Individual-Based Leadership". Evaluation and enforcing these dimensions will help public organizations to solve the executive problems of this system.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زینب حسن زاده |
گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
سید علی اکبر افجه ای |
گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، تهران ، ایران
ابوالحسن فقیهی |
استاد گروه مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، تهران ، ایران
نشانی اینترنتی
http://obs.sinaweb.net/article_33504_912f6685635e74ee7984b230a40832bb.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-1125163.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات