این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۵، شماره ۹۵، صفحات ۶۷-۱۰۲

عنوان فارسی پیشنهاد مدل کسب‌وکار مبتنی بر گوشی‌های هوشمند همراه برای سازمان صداوسیما
چکیده فارسی مقاله   نداشتن الگوی جامع و مدل کلان کسب‌وکار برای استفاده حداکثری از ظرفیت بستر گوشی‌های هوشمند همراه به منظور درآمدزایی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، از مشکلات نوظهور اما جدی این سازمان است. هدف مقاله حاضر، طراحی یک مدل کسب‌وکار مبتنی بر گوشی‌های هوشمند همراه به‌منظور افزایش درآمدهای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی بوده است. برای این منظور، بوم مدل کسب‌وکار استروالدر به‌عنوان نظریه مختار پژوهش، انتخاب و از روش دلفی کلاسیک استفاده شده است. توسعه همه‌جانبه زیرساخت‌ها و پلتفرم، جذب و نگهداشت نیروی انسانی متخصص، ایجاد تنوع و تکثر محتوایی به‌منظور پوشش دادن به نیاز همه گروه‌های مخاطب و تولید محتوای فاخر متناسب با این بستر، همکاری با همه بازیگران عرصه تولید، توزیع و سیاستگذاری محتوایی در کنار ایجاد بازار محتوای صوت و تصویر، قرار گرفتن در جایگاه رگولاتور و استفاده از ظرفیت‌های خاص این سازمان (مانند آرشیو) متناسب با زیست‌بوم رسانه‌ای کشور، ازجمله دستاوردهای محوری این پژوهش بوده است. این مدل می‌تواند مبنایی نظری برای فعالیت سازمان‌های رسانه‌ای برودکستر بر بسترهای نوین رسانه‌ای مانند پلتفرم‌های همراه باشد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Suggesting a Mobile Smartphone-based business model for Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB)
چکیده انگلیسی مقاله Lack of a comprehensive business model for maximizing the use of capacity of mobile smartphones to generate revenue in IRIB is a serious emerging problem. The purpose of the article was a suggesting mobile smartphone-based business model to increase the revenue of IRIB recruiting mobile smartphones. For this purpose, the customized Strooleder business model was used as the theoretical framework, and the Delphi method was used for data analysis. The main findings of the study were infrastructure and platform development, recruing and maintening expert human resources, producing with regard to diversity and plurality to satisfied the needs of all audience groups so producing suitable exellent content, cooperate with all actors in the production arena, distributing and policy making of content alongside creating a content marketplace for audio and video production, taking a role of regulator and using specific capacities of the organization (such as archive) in line with the national media ecosystem. This model could be a theoritical basis for media activities of broadcasting organizations on the new media such as mobile platforms.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیاوش صلواتیان |
دکترای مدیریت رسانه، استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما

داتیس خواجه‌ئیان |
دکترای مدیریت رسانه، استادیار دانشگاه تهران

محمد پورکاوه دهکردی |
کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه صداوسیما


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_33293_815942325ff9f04d08f9469612945ab5.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-1125720.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات