این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پرستار و پزشک در رزم، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۲۱۷-۲۲۳

عنوان فارسی نیازهای آموزشی و انگیزشی پرستاران در زمینه استاندارد های اعتبار بخشی بیمارستان
چکیده فارسی مقاله مقدمه: هدف از مطالعه حاضر تعیین نیازهای آموزشی و انگیزشی پرستاران در زمینه استانداردهای اعتباربخشی در یک بیمارستان نظامی منطقه ای و ارائه راهکارهای لازم می باشد. روش کار: تحقیق حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی است که بصورت مقطعی در یک بیمارستان نظامی منطقه ای انجام شد. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته در مقیاس لیکرت 3 گزینه ای استفاده گردید. جامعه مطالعه شامل 52 نفر از کارشناسان پرستاری بوده و نمونه گیری بصورت سرشماری انجام شد. یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که 6/34 درصد از پرستاران در زمینه ماهیت برنامه عملیاتی، 4/40 درصد از پرستاران در زمینه ماهیت اهداف عینی، 2/44 درصد از پرستاران در زمینه طراحی و تدوین خط مشی ها و روش ها، 4/40درصد از پرستاران در زمینه مدیریت خطر و50 درصد از آنها در زمینه جمع آوری و تحلیل داده ها اطلاعات ضعیف دارند. همچنین 4/40 درصد از پرستاران علاقه کمی جهت شرکت در دوره های آموزشی داشته و 8/53 درصد از آنان انگیزش پائین جهت بکارگیری آموخته ها داشتند. نتیجه گیری: علاوه بر آموزش های فنی و تخصصی، آموزش در زمینه استاندارد های اعتبار بخشی از الزامات آموزشی کارکنان پرستاری است. همچنین شناخت عوامل انگیزشی موثر در مشارکت فعال پرستاران در دوره های آموزشی و عوامل موثر در بکار بستن آموخته ها نیز از ضروریات لازم برای ارتقاء اثر بخشی آموزش های مرتبط با استاندارد های اعتبار بخشی می باشد. دادن ماهیت حرفه ای به این آموزش ها، کاربردی نمودن آموزش ها، استفاده از الگوی نظارت بالینی و استفاده از الگوی تبادل هدایا از جمله راهکارهای افزایش انگیزش پرستاران در این زمینه است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Training and motivational needs of nursing staffs about the hospital accreditation standards
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The aim of this study was to determination the training and motivational needs of nursing staffs in the field of hospital accreditation standards in a regional military hospital and presentation the solutions. Methods: This study was descriptive-analytic and performed cross-sectional in a regional military hospital. The researcher made questionnaire in Likert scale (3option) was used to gathering information. Study population was52of nursing staffs and Sampling method was enumeration. Results: The results showed that 34.6 percent of nurses in the field of operational program, 40.4 percent of nurses about the objective goals, 44.2 percent of nurses in designing and developing policies and procedures, 40.4 percent of nurses in risk management and 50 percent of them in data collection and analysis have poor information. 40.4 percent of nurses have little interest for participating in courses and 53.8 percent of them have low motivation for utilization the learning. Conclusion: In addition to technical training, instruction about accreditation standards is necessary for the nursing staffs. Understanding the motivational factors influencing on active participation of nurses in training courses and also recognition the factors affecting to utilization the learning is necessary to enhancing the effectiveness of educations related to the accreditation standards. Specialization of the training, functional education, clinical supervision and the exchange gifts pattern are effective strategies to increase motivation of nurses in this field.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمود چاقری |
دانشکده بهداشت

احمد عامریون |
مرکز تحقیقات مدیریت سلامت

عباس عبادی |
مرکز تحقیقات علوم رفتاری
سازمان اصلی تایید شده: مرکز تحقیقات علوم رفتاری

محسن صفاری |
دانشکده بهداشت


نشانی اینترنتی http://npwjm.ajaums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-81&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات