این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در آموزش علوم پزشکی، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۵۷-۶۳

عنوان فارسی سبک های یادگیری دانشجویان اتاق عمل و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
چکیده فارسی مقاله مقدمه: تفاوت­های افراد در یادگیری تا حدی به هوش و توانایی افراد بستگی دارد و عوامل متعددی مانند انگیزه، محیط مناسب، کیفیت آموزشگاه و مربی در آن تأثیر گذارند. علاوه بر این موارد، عامل مؤثر دیگر بر یادگیری فراگیران، سبک یادگیری آنان است که فراگیران، آن را همچون دیگر توانایی­ها از طریق تجربه به دست می­آورند. در همین راستا مطالعه­ای با هدف تعیین سبک­های یادگیری دانشجویان اتاق عمل و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در دروس مختلف انجام گردید. روش­ها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، کلیه دانشجویان اتاق عمل و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (200 نفر) به روش سرشماری انتخاب شدند. جهت گردآوری داده­ها از پرسشنامه سبک یادگیری کلب استفاده شد. در پایان داده ها از طریق نرم افزار آماریSPSS و آزمون­های آماری توصیفی (درصد فراوانی، میانگین، انحراف معیار) و آزمون های تحلیلی (کای دو) مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند. یافته­ها :از 200 دانشجوی شرکت­کننده در این مطالعه 77 درصد مؤنث و 23 درصد مذکر بودند. سبک یادگیری ترجیحی در میان کلیه­ی دانشجویان به ترتیب 5/56 درصد انطباق یابنده، 5/37 درصد واگرا، 5/5 درصد همگرا و 5/0 درصد جذب­کننده گزارش شد. همچنین آزمون کای دو نشان داد بین جنسیت، علاقه به رشته­ی تحصیلی و سن با سبک یادگیری تفاوت معنی داری وجود ندارد. نتیجه­گیری: با توجه به اینکه سبک­های یادگیری غالب دانشجویان سبک انطباق یابنده بوده است، لازم است مدرسان دانشگاه توجه بیشتری به این سبک یادگیری دانشجویان داشته باشند، تا با استفاده از استراتژی­های مختلف آموزشی باعث تقویت و افزایش توانمندی­های لازم برای این گروه از فراگیران در محیط­های آموزشی و کاری شوند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سبک یادگیری، دانشجویان، اتاق عمل، پرستاری

عنوان انگلیسی Learning Styles of Operating Room and Nursing Students of Shahrekord University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله Background: Individual differences in learning partly depends on intelligence and ability but Various factors such as motivation, environment, quality of schools and coach also can involve it. Learning style is another effective factor in learning that like other abilities achieve through experience, In this regard, this study has been done with the aim of determining learning styles of operating room and nursing students different lessons in Shahrekord University of medical sciences in 2013. Methods: In this descriptive –cross sectional study, all the operating room and nursing students of Shahrekord University of Medical Sciences were selected through census method and evaluated (N = 200). Kolb's Learning Style Questionnaire was used to collect data. At the end of the data through SPSS and descriptive statistical tests such as frequency were analyzed. Results: Of 200 students participated in this study, 77% were female and 23% were male. Preferred learning style among all the students participating in this study was accommodator (56.5%), diverger (37.5%), converter (5.5%), and assimilator (5.0%). Conclusion: Given that the dominant learning styles of students was accommodator style, It is necessary, University lecturers focus more attention to the learning style of students, and using various teaching strategies Strengthen and enhance the capabilities necessary for this group of learners in an educational setting and working places.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله learning, Students, operating room, Nursing

نویسندگان مقاله راضیه نظری وانانی | r nazari vanani
student apos;s research committee, department of nursing and midwifery, school of nursing and midwifery, shahrekord university of medical sciences, shahrekord, iran
کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Shahr kord university of medical sciences)

سیده زینب صالحی | s z salehi
shahrekord university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Shahr kord university of medical sciences)

فرشته آیین | f aein
shahrekord university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Shahr kord university of medical sciences)

نرگس علایی | n alaee
shahrekord university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Shahr kord university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://rme.gums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-179-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات