این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۳-۱۲
عنوان فارسی
بررسی نقش خودکارآمدی تحصیلی و مهارتهای ارتباطی بین فردی بر دیدگاه دانشجویان در ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: با توجه به اهمیت استفاده از فناوری های جدید از جمله آموزش تلفیقی در آموزش پزشکی و ضرورت ارزشیابی از یادگیری دانشجویان، این پژوهش، با هدف بررسی نقش خودکارآمدی تحصیلی و مهارتهای ارتباطی بین فردی دانشجویان در ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی انجام شد. روش ها: مطالعه حاضر یک پژوهش توصیفی- مقطعی و جامعه مورد پژوهش کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودند که 260 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامههای خودکارآمدی تحصیلی، استاندارد مهارت های ارتباطی بین فردی و دیدگاه دانشجویان به ارزشیابی آموزش تلفیقی و جهت تحلیل داده ها از آزمون های آماری test - t ، ANOVA و آزمون رگرسیون چندگانه سلسله مراتبی استفاده شد. یافته ها: دانشجویان دیدگاه موافق و کاملاً موافقی با ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی داشتند (90 درصد) و نتایج آزمون t تک نمونهای معنیدار بود (14/51 t= و 01/0 p= ). بین مهارتهای ارتباطی بین فردی دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی آنان تفاوت معنیداری مشاهده شد. متغیرهای مهارت های ارتباطی و خودکارآمدی متغیرهایی بودند که دیدگاه دانشجویان نسبت به ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی را پیش بینی میکردند (01/0 p= ) . نتیجهگیری: یافتههای این پژوهش نشان داد که مهارتهای ارتباطی بین فردی و خودکارآمدی دانشجویان در ارزشیابی مبتنی بر آموزش تلفیقی نقش دارد. بنابراین پیشنهاد میگردد استفاده از ارزشیابی مبتنی بر رویکرد آموزش تلفیقی در نظام آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خود کارآمدی، ارتباطات بین فردی، یادگیری، ارزشیابی
عنوان انگلیسی
The Role of Academic Self-Efficacy and Interpersonal Relations Skills of Students in the evaluation based on Blending Learning
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction : Regarding the importance of using new technologies, including blending learning in medical education and the necessity of evaluating students learning, this study was conducted to investigate the role of educational Self-Efficacy and interpersonal relations skills of students in the evaluation based on blending learning. Methods: This is a cross-sectional descriptive study. The research population included all undergraduate students in nursing and midwifery of Mashad University of Medical Sciences, selected by stratified sampling. Data collection instruments included educational Self-Efficacy inventory, standard interpersonal relations skills inventory, and students' perspective towards blending learning evaluation inventory. For data analysis, one-sample t-test, ANOVA, and hierarchical multiple regression statistical tests were used. Results : The students were in agreement and strong agreement with the evaluation based on blending learning (90%), and the results of one-sample t-test were significant (t=51.14, and p=0.01). A significant difference was observed between interpersonal relations skills of the students, with respect to their field of study. The variables of relation skills and Self-Efficacy predicted the students' perspective towards evaluation based on blending learning (p=0.01). Conclusion : Findings showed the role of interpersonal relations skills and Self-Efficacy of the students in the evaluation based on blending learning. Therefore, it is recommended to highlight and pay special attention to the application of the evaluation based on blending learning in this educational system.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Self-Efficacy, Interpersonal Relation, Learning, Evaluation
نویسندگان مقاله
علی اکبر عجم | a a ajam
khorasan razavi- gonabad- daneshgahe payame noore gonabad
استان خراسان رضوی- گناباد- دانشگاه پیام نور- گروه علوم تربیتی- دکتر علی اکبر عجم
نشانی اینترنتی
http://rme.gums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-226-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات