این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۱۳-۱۸
عنوان فارسی
دیدگاه اساتید پزشکی بالینی و علوم پایه در ارتباط با اثرات بالقوه سیستم آموزش به کمک همتایان در دانشگاه علوم پزشکی بابل
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: یکی از روشهای نوین در زمینه آموزش، روش یادگیری به کمک همتایان می باشد. با توجه به مزایای این روش، هدف از مطالعه حاضر بررسی دیدگاه اساتید دانشکده پزشکی بالینی و علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی بابل در ارتباط با مزایای بالقوه سیستم یادگیری به کمک همتایان است . روش ها: در این مطالعه توصیفی – مقطعی، دیدگاه 2 3 8 نفر از اساتید علوم پایه و پزشکی بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مورد مزایای سیستم یادگیری به کمک همتایان، توسط پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. جامعه مورد مطالعه به روش سرشماری انتخاب شدند. داده های بدست آمده توسط تستهای آماری t یک نمونه ای، t زوج و AVOVA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: از نظر اساتید شرکتکننده، این سیستم بیشترین تاثیر را بر عدم کمرنگ شدن نقش اساتید در آموزش (2/51 درصد)، تقویت اعتماد به نفس دانشجو (47درصد) و ارائه بازخورد به موقع و مناسب اندوخته ها (5/48درصد) داشت. میانگین رضایتمندی (مزایا و اجرای این سیستم) از نظر جنس و سابقه تدریس معنیدار نبوده ولی میانگین این شاخص به صورت معنیداری از عدد 74 (عدد ملاک) بزرگتر بود. نتیجه گیری: یافتهها نشان داد که اساتید پزشکی بالینی و علوم پایه موافق مزایای و انجام این روش هستند و اجرای این سیستم میتواند منجر به تربیت نیروی انسانی توانمند گردد .
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش، اساتید، دیدگاه، یادگیری به کمک همتایان
عنوان انگلیسی
Evaluation Attitudes of Clinical Medicine and Basic Sciences Teachers about Peer-Assisted Learning in Babol University of Medical Science
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Peer assisted learning system is a new method in education. Regarding to the benefits of this system, the present study aimed to evaluate the attitudes of clinical medicine and basic sciences teachers' of Babol University of Medical Sciences on peer assisted learning. Methods: in this cross sectional- descriptive study, opinions of 238 of clinical medicine and basic science teachers about benefits of peer assisted learning, evaluated by questionnaire . Study population gathered by census. The collected data were analyzed using one sample t test, paired t-test and ANOVA. Results: the results of this study showed that this system has the most impression in maintaining the important role of teachers in education (51.2%) , increasing students self-confidence (47%) and provide timely and appropriate deposits feedback (47%). Satisfaction mean was not significant among sex, age and teaching experience and the mean was significantly greater than 74 (the index number). Conclusion: based on results, clinical medicine and basic science teacher's agreed with implementing of this system. Implementation of this active learning system would lead in capable work force.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Education, Faculty ,Attitude, Peer Assisted Learning
نویسندگان مقاله
مریم سید مجیدی | m seyed majidi
رضا جودی | r judi
dental material research center, school of dentistry ,babol university of medical sciences, babol, iran
مرکز تحقیقات مواد دندانی بابل، عضو کمیته تحقیقات دانشجویان پزشکی، دانشکده دندان پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بابل (Babol university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://rme.gums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-200-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات