این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در آموزش علوم پزشکی، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۷۳-۷۸

عنوان فارسی رویکردهای تدریس مبتنی بر سازنده گرایی؛ شیوه مناسب آموزش در علوم پزشکی
چکیده فارسی مقاله شیوه انتقال یافته­ ها و اطلاعات علوم پزشکی به عنوان یک بخش مهم، همیشه از اهمیت زیادی در بین اساتید علوم­پزشکی برخوردار بوده است. واقعیت این است تحول در علوم­شناختی و رفتاری شیوه­های انتقال و یا آموزش پزشکی را دگرگون ساخته است. دیگر آموزش پزشکی به شیوه سنتی و مبتنی بر کلاس درس جوابگو نیست و شیوه­های جدیدی می­طلبد. یکی از این رویکردها که شیوه­های جدید را در آموزش پزشکی به دنبال آورده است آموزش با رویکرد سازنده­گرایی در مقابل آموزش سنتی است. لذا پژوهشگران، آموزش پزشکی را با رویکرد نوین سازنده­گرایی بررسی و عناصر این رویکرد را بیان نمودند. روش پژوهش از نوع کتابخانه ­ ای و مقالات در دسترس در حیطه­ی رویکردهای تدریس در علوم پزشکی بود. طبق بررسی مقالات موجود یادگیری مبتنی بر مسأله، کارآموزی شناختی، نگارش توأم با بازاندیشی که اغلب در آموزش بالینی برای کسب بینش در تفکر بالینی دانشجویان مورد استفاده قرار می ­ گیرد از کاربردهای رویکرد سازنده­گرا به آموزش پزشکی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش پزشکی، روش تدریس، سازنده گرایی

عنوان انگلیسی Teaching Approaches Based on Constructivism an Appropriate Teaching Approach in Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The way of transforming medical knowledge and findings has great importance in medical sciences. Today, because of changing behavioral and cognitive sciences traditional Classroom-based teaching methods couldn't be so useful thus, medical education needs new teaching methods. One new approach that meet the current needs of medical education is constructivism. The authors of this paper studied medical education based on constructivism and elements of this approach have been explored. This is a review article in the field of studying teaching approaches of medical sciences. Reviewing of existing documents show that problem-based learning, cognitive approach and reflective writing that often use in clinical education to obtain insight in clinical thinking, are constructivism approaches in medical education.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Medical Education, Teaching Method, Constructivism

نویسندگان مقاله میمنت عابدینی بلترک | m abedini
educational sciences dept, psychology amp; educational sciences faculty, isfahan university, isfahan, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

سیروس منصوری | s mansouri
educational sciences dept, psychology amp; educational sciences faculty, shiraz university, shiraz, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

مهین اسدنیا | m asadnia
guilan university of medical sciences, roud sar, iran
دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رودسر، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی گیلان (Guilan university of medical sciences)

مهدی میرزاآقایی | m mirzaghaie
medical dept, school of medicine, rafsanjan universirt of medical sciences, rafsanjan, iran
گروه پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان (Rafsanjan university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://rme.gums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-231-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات