این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۳۹-۴۵
عنوان فارسی
بررسی نظرات اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان در سال تحصیلی۹۱-۹۰
چکیده فارسی مقاله
مقدمه : برنامهریزی فعالیتهای آموزشی و اصلاح نظام آموزشی بر اساس ارزشیابی اساتید صورت میگیرد. باتوجه به اهمیت این موضوع هدف از این مطالعه بررسی نظرات اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان درمورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان بود . روشها : این مطالعه توصیفی-تحلیلی در سال تحصیلی 91-90 بر روی کلیه اعضای هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی همدان به روش سر شماری انجام گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه محقق ساخته در مورد فرایند اجرای ارزشیابی استاد بود. روایی آن از طریق روایی محتوایی و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. دادهها با استفاده از از آزمونهای ANOVA ، کروسکالوالیس و توکی از طریق نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: 8/68 درصد از اساتید معتقد بودند که ارزشیابی در بهبود تدریس آنها موثر است. 6/90 درصد از اساتید معتقد بودند که ماهیت درسها مشابه نیست، ولی اساتید را به طور مشابه ارزیابی میکنند، 79 درصد از آنها موافق بودند که نتایج ارزشیابی، مهارتهای آموزشی استاد را بخوبی نشان نمیدهد و تنها 3/34درصد از اساتید نتیجه ارزشیابی را قابلقبول میدانستند. همچنین در مقایسه نظرات اساتید به تفکیک سن ) 507/0= (P ، جنس ) 941/0= (P و سابقهکار ) 744/0= (P تفاوت معناداری وجود نداشت. نتیجهگیری: اساتید از مراحل اجرای فرایند ارزشیابی توسط دانشجو چندان راضی نبوده و نسبت به این امر نظر منفی داشتند. بنابراین برگزاری کارگاههای توجیهی برای اساتید جهت اطلاع رسانی نقش ارزشیابی اساتید و تاثیرات مثبت نتایج واقعی آن بر فرایند آموزش و بکار بردن سایر روشهای ارزشیابی لازم به نظر میرسد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشیابی، دانشجویان ، اساتید
عنوان انگلیسی
Evaluation of Academic Staffs’ Viewpoint about Their Assessment by Students in Hamadan University of Medical Sciences (2011 – 2012)
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction : Planning educational activities and modifying educational system are carried out in terms of assessment of lecturers. The goal of this study was to determine faculty members' viewpoints regarding teacher evaluation process by students in Hamadan University of Medical Sciences. Methods: This is a descriptive analytic and cross sectional study. Sampling method is based on census. It was performed in Hamadan University of Medical Sciences during 2011-2012. The data collection tool was a questionnaire which asked faculty members' viewpoints about evaluation process. The data was analyzed SPSS software using ANOVA, Chi 2 test and t-test. Results: Most lecturers believe that assessment is effective to improve their teaching (68.8%). But the most negative opinions were about lack of attention to the content differences of the courses with the same evaluation (90.6%) and Lack of showing educational skills by lecturers (79%). The result of evaluation was accepted by only 34.3% of academic staffs . There was not significant relationship among Viewpoints of faculty members by consiering age(0.507), gender (0.941) and work experience (0.744). Conclusion: Faculty members were not so satisfied with the performance of evaluation process by students and have negative attitude toward this issue. Therefore it is suggested that some explanatory workshops are held to inform lectures about and its effect onnstruction, also, implementing other evaluation method.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Evaluation, Students, Faculty members
نویسندگان مقاله
شکوفه جمشیدی | sh jamshidi
فهیمه بقایی | f baghaei
, department of oral and maxillofacial pathology
گروه آسیب شناسی فک و دهان وصورت، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی همدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی همدان (Hamadan university of medical sciences)
حمیدرضا عبدالصمدی | h r abdolsamadi
جواد فردمال | j faradmal
علیرضا سلطانیان | a r soltanian
عرفان احمدیانی | e ahmadiani
سازمان های دیگر
: دندانپزشک عمومی
نشانی اینترنتی
http://rme.gums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-76&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات