این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۵۵-۵۷
عنوان فارسی
یادگیری تأملی؛ رویکردی نوین در آموزش پرستاری
چکیده فارسی مقاله
آشنایی با رویکرهای نوین تدریس امری ضروری جهت دستیابی هرچه بهتر به اهداف برنامه درسی به ویژه در علوم پزشکی میباشد. در این میان رویکردهایی که سبب ایجاد یادگیری عمیق و کاربردی میگردد از اهمیت ویژهای برخوردارند. موانع متعددی در راستای بکارگیری این رویکردها وجود دارد که یکی از مهمترین آنها فقدان آشنایی و یا آگاهی اندک مدرسین دربارهی آنهاست . برخورداری از دیدگاه نقادانه و قدرت تفکر استدلالی به ویژه در دانشجویان حِرف پزشکی، امکان عملکرد مطلوبتر در بالین و در نتیجه دستیابی به نتایج درمانی و مراقبتی بهتر در بیمار را فراهم مینماید . آموزش تأملی به عنوان رویکردی ساختارگرا و فراگیرمحور است که بر یادگیری فعال فراگیر تأکید دارد و امکان ایجاد یادگیری ماندگارتر، توأم با دیدگاهی نقادانه را برای دانشجو ایجاد مینماید ...
کلیدواژههای فارسی مقاله
یادگیری تاملی،آموزش،پرستاری
عنوان انگلیسی
reflective learninig,a new approach in nursing education
چکیده انگلیسی مقاله
This article has no english abstract.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
reflective learninig,educatino,nusing
نویسندگان مقاله
حسین کریمی مونقی | h karimi mooanaghi
mashhad school of nursing and midwifery
مشهد دانشکده پرستاری و مامایی
ملیحه صادق نژاد | m sadeghnezhad
school of nursing and midwifery
مشهد دانشکده پرستاری و مامایی
نشانی اینترنتی
http://rme.gums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-95-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات