این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۴۷-۵۱
عنوان فارسی
اهمیت بیمار استاندارد شده در آموزش و چگونگی آماده سازی آن
چکیده فارسی مقاله
بیمارنما یا بیمار استاندارد شده فردی است که تحت تعلیم قرار می گیرد تا آنچنان شبیه یک بیمار واقعی عمل کند که حتی توسط یک متخصص ماهر نیز از بیمار حقیقی قابل تشخیص نباشد. در این شبیه سازی بیمارنما در حقیقت از هرحیث، نه فقط در ارائه تاریخچه بلکه حرکات بدن، یافته های فیزیکی، احساسات و مشخصات فردی باید مانند یک بیمار واقعی عمل کند . در روش استفاده از بیمار استاندارد شده باتوجه به قابلیت دسترسی در هر زمان و مکان و ارائه یکسان مسایل و مشکلات بیماری در یک چارچوب تعیین شده استاندارد، فرصت کافی به دانشجویان جهت آموزش انواع مهارتهای بالینی و در دفعات و به دور از هر نوع ترس و تهدید به ویژه برای دانشجویان مبتدی داده میشود. همچنین با بکارگیری این روش، مشکل اصلی در انجام آزمون صلاحیتهای بالینی دستیاران و دانشجویان پزشکی نیز مرتفع خواهد شد. در بسیاری از موارد بیمار استاندارد شده ارزش بیشتری در روند آموزش فراگیران نسبت به بیمار واقعی دارد، لیکن باید در نظر گرفت که هدف این نیست که بیمارنما جانشین بیمار واقعی گردد، بلکه هدف آن است که به دانشجو طوری آموزش داده شود که هرچه مؤثرتر با بیمار واقعی مواجه شود و نیز برای ارزیابی صلاحیت بالینی وی بکار رود . بیمار نما وسیله ای است که همراه با سخنرانی ،کتاب ، نوار ویدئو و بیمار واقعی جای مناسبی در آموزش پزشکی دارد .
کلیدواژههای فارسی مقاله
بیمار استاندارد شده، آموزش بالینی
عنوان انگلیسی
The Role of Standardized Patient in Medical Education and How to Prepared
چکیده انگلیسی مقاله
The standardized patient is a trained person that acts as a real–patient so that it is not recognizable by a professional expert. In this assimilation, standardized patient must act like a real patient not only in presenting biography, but also body movement, physical finding, feelings and personal characteristic Using of SP has some advantages than real-patient , accessibility in this way, medical students and residents can access to the standardized patient every where and every time and determined the problems on standardized criteria equally, also provide proper opportunity especially for beginner students in learning different clinical skills ,at different time ,beyond of any stress ,as well as it eliminates major testing problem in residents and medical student's clinical skill .In some cases SP has more educational value than real patient for learners in educational process. However SP prepare students very well to visit patients more effectively and evaluate student's clinical skill but it doesn't mean that we can eliminate real patient. SP is very important in medical education as well as lecture, book, video tape and real –patient.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
standardized patient –Clinical education.
نویسندگان مقاله
عطایا اسدی | a asadi
مرکزمطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی گیلان (Guilan university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://rme.gums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-59&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
3
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات