این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
Practice in Clinical Psychology
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۴۱-۴۷
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
School Connection Moderate the Impact of Violent Friends on Adolescents' Tendency to Violence
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: This research aimed at evaluating the moderator role of school connection on the impact of violent friends towards aggressive behaviors in adolescent students of Tehran high schools. Methods: A sample of 3529 participants from Tehran high school students was selected using multistage sampling method. Participants completed school connection questionnaire (SCQ), Iranian adolescents risk-taking scale (IARS), and a demographic questionnaire. Data were analyzed by regression analysis. Results: School connection affected male and female students differently. In males, school commitment and belongingness (two dimensions of school connection) reduced the impact of friends’ violent behaviors. However, regarding female students, school connection acts independently of friends’ violent behavior and has no effect on it. Conclusion: Preventive programs should consider gender differences. In males, enhancing school commitment and belongingness might reduce tendency to violence in spite of the violent behavior of friends. However in females, effective disciplines in school or having nonviolent friends might reduce tendency toward violent behaviors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهره احمدآبادی | zohreh ahmadabadi
department of clinical psychology, university of social welfare and rehabilitation sciences, tehran, iran.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)
مرجان پشت مشهدی | marjan poshtmashhadi
department of clinical psychology, university of social welfare and rehabilitation sciences, tehran, iran.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)
لیلی پناغی | leili panaghi
shahid beheshti university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://jpcp.uswr.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-6&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات