این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
توانمندی ایگو و فراشناخت در بین دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
چکیده فارسی مقاله
اهداف: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین توانمندی های ایگو و فراشناخت در بین دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد است. روش ها: این پژوهش از نوع همبستگی است و در بین جامعه دانشچویان دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1394 انجام شد. نمونه این پژوهش 69 نفر از دانشجویان زن و مرد بود که به شیوه دردسترس مورد مطاله قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش دو پرسشنامه فراشناخت و قدرت ایگو است. برای تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی شمال میانگین و انحراف معیار و روشهای آمار استنباطی شامل همبستگی پیرسون استفاده شده است. دادهای این پژوهش با استفاده از spss23 تحلیل شده است. یافته ها: بین قدرت ایگو فراشناخت دانشجویان دانشگاه فردوسی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد (000/0=p). یعنی هرچه قدرت ایگو بیشتر باشد میزان فراشناخت نیز بیشتر است و بالعکس. نتیجه گیری: نتایج نشان میدهد که با توجه به اینکه بین قدرت ایگو و فراشناخت رابطه مثب قوی وجود دارد و همچنین با توجه به اینکه توانمندهای ایگو گسترده تر از فراشناخت است بنابراین می توان نتیجه گرفت که فراشناحت نیز می تواند یکی از توانمندی های ایگو باشد. کلیدواژه: ایگو؛ توانمندی ایگو، فراشناخت و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The relationship between ego strength and metacognition among students of Ferdowsi University of Mashhad
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: The purpose of this study was to investigate the relationship between ego strength and metacognition among students at Ferdowsi University of Mashhad. Methods: This study is a correlational research. This study was conducted among students of Ferdowsi University of Mashhad in 1394. The sample consists of 69 male and female students who were available for examination. This research is measured by two questionnaires: first Metacognitive questioner and second ego strength questioner. For data analysis, descriptive statistics including mean and standard deviation and inferential statistics including Pearson correlation was used. This research was analyzed using SPSS 23. Finding: There was a significant positive relationship between ego strength metacognition of Ferdowsi University students (P=0/000). It means that the ego more power is more metacognition and vice versa. Conclusion: Considering the fact that there is a strong positive relationship between ego strength and metacognition, and also considering the fact that ego is wider than metacognition, therefore it can be concluded that metacognition can also be a component of ego strength.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کورش پرویز | kourosh parviz
faculty of education and psychology
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
حمیدرضا آقامحمدیان شعرباف | hamid reza agha mouhamadian shehrbaf
faculty of education and psychology
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
بهرامعلی قنبری هاشم ابادی | bahram ali ghanbari hashem abadi
faculty of education and psychology
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
محمود دهقانی | mahmoud dehghani
tehran institute of psychiatry
انستیتو روانپزشکی تهران
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-147-4&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات