این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۹۷-۱۰۵

عنوان فارسی تأثیر مدیریت آموزش مبتنی بر راهبردهای علوم اعصاب تربیتی در بهبود یادگیری دانشجویان
چکیده فارسی مقاله اهداف: روش‌های مختلف آموزشی نقش مهمی را در بهبود یادگیری دانشجویان ایفا می‌کند و سر و کار داشتن با مفاهیم تازه و نوظهور جنبه ای مهم در مدیریت آموزش و تدریس است. هدف این پژوهش تعیین تأثیر مدیریت آموزش مبتنی بر راهبرد‌های علوم اعصاب تربیتی در بهبود یادگیری دانشجویان بود. روش‌ها: در این مطالعه شبه آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل، دو کلاس به تعداد 30 دانشجو از دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی به عنوان نمونه­ی در دسترس مشارکت داشتند. 15 نفر گروه کنترل و 15 نفر به عنوان گروه آزمایش انتخاب شدند. گروه کنترل به روش سنتی درس مدیریت منابع انسانی را آموزش دید و گروه آزمایش آموزش خود را براساس راهبردهای علوم اعصاب تربیتی طی کرد. برای جمع‌آوری داده‌ها از آزمون تشریحی معلم ساخته بهبود یادگیری مدیریت منابع انسانی در پیش‌آزمون و پس آزمون استفاده شدکه پایایی و روایی آنها مورد تأیید قرار گرفت. داده‌ها با استفاده از شاخص­های آمار توصیفی و تحلیل کوواریانس آنالیز شدند. یافته‌ها: یافته‌ها نشان دارد که بین نمره‌های پس آزمون بهبود یادگیری مدیریت منابع انسانی در دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد. به عبارت دیگر، نتایج حاصل از پژوهش نشان دهنده تأثیر بسیار معنادار ده گام مدیریت آموزش مبتنی بر راهبرد‌های علوم اعصاب تربیتی بر بهبود یادگیری دانشجویان در درس مدیریت منابع انسانی در گروه آزمایشی بود. نتیجه گیری: این نتیجه، نشان دهنده مؤفقیت مدیریت آموزش مبتنی بر راهبرد‍‌های علوم اعصاب تربیتی در مقابل روش تدریس سنتی و شاهد علمی منتج از پژوهش برای توصیه به کاربرد این الگو در تدریس است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت آموزش، علوم اعصاب تربیتی،‌ بهبود یادگیری، دانشجو

عنوان انگلیسی The effect of education management based on strategies of educational neuroscience on student’ learning improvement
چکیده انگلیسی مقاله Aims: Different education methods play crucial roles on student’ learning improvement, and dealing with new and novel concepts is an important aspect in managing education & teaching. The present study was conducted to evaluate the effect of education management based on educational neuroscience on student’ learning improvement. Methods: In this quasi-experimental with pre-test, post-test design and a control group study, two classes consist of 30 students from faculty of management in Kharazmi university were participated as a sample in access. Of these, classes of 15 students were selected as a control group and 15 students as an experimental group. Control group was instructed through traditional method of teaching human resource management (HRM) and quasi-experimental group was instructed through strategies of educational neuroscience used in a scenario made for teaching the same content of HRM. Data was collected by Teacher made essay test in HRM learning improvement were used for pre-test and post-test that confirmed their validity and reliability. Descriptive statistics and ANCOVA were used to analyze the data. Finding: findings indicated that there is significant difference between the two groups, in the post- test of HRM learning improvement (p≤0.01). The results showed high significant impact of the strategies of educational neuroscience ten steps in teaching HRM on student’ learning improvement in the experimental group. Conclusion: This result reflected the success of the strategies of educational neuroscience compared with traditional teaching methods and was a scientific evidence to recommend the use of this model in teaching.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زینب صادقی | zeinab sadeghi
department of educational administration, faculty of management, kharazmi university, tehran, iran
گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

محمدرضا بهرنگی | mohamad reza behrangi
department of educational administration, faculty of management, kharazmi university, tehran, iran
گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

بیژن عبدالهی | bizhan abdolahi
department of educational administration, faculty of management, kharazmi university, tehran, iran
گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

حسن رضا زین آبادی | hsan reza zein abadi
department of educational administration, faculty of management, kharazmi university, tehran, iran
گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-146-5&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات