این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۸-۱۵
عنوان فارسی
بررسی اثربخشی آموزش سنتی در مقایسه با آموزش مجازی در یادگیری درس ارزیابی سلامت جنین در دانشجویان مامایی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: آموزش مجازی از جمله روش های نوین و فعال برای ارتقای کیفیت آموزشی است. این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی آموزش سنتی در مقایسه با آموزش مجازی در یادگیری درس ارزیابی سلامت جنین در دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انجام گرفت. روش ها: این مطالعه یک کارآزمایی میدانی است که بر روی 44 نفر انجام شد. دانشجویان به روش سرشماری در دو گروه آموزش سنتی (22 نفر) و آموزش مجازی (22 نفر) قرار گرفتند. پیش آزمون و پس آزمون برای هرگروه قبل و بعد از آموزش انجام گرفت. داده ها با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی، تی زوجی و تی مستقل تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: اختلاف آماری معنی داری در میانگین نمرات کل، قبل از آموزش بین گروه آموزش مجازی و سنتی دیده نشد، ولی در هر دو گروه آموزش، افزایش میانگین نمره قبل و بعد از آموزش مشاهده شد. طبق آزمون قبل و بعد، هر دو روش آموزش مجازی و سنتی در ارتقای میزان یادگیری دانشجویان مؤثر بودند. نتیجه گیری: آموزش مجازی می تواند همانند روش های آموزش سنتی به نحو مؤثری جهت ارائه برنامه های آموزشی دانشجویان به کار رود. با عنایت به مزایای فراوان آموزش الکترونیکی، بکارگیری آن در برنامه های آتی آموزشی توصیه می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش مجازی، آموزش سنتی، دانشجویان
عنوان انگلیسی
Comparison the effect of Web-based Education and Traditional Education on midwifery students about survey of fetus health
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Web-based education is one of active and new methods for promotion of educational quality. The aim of this study was to compare the effect of web-based and traditional teaching methods on midwifery students' knowledge about survey of fetus health. Methods: In this field-experimental study, 44 midwifery students were divided equally into two groups of web-based (22 students) and face-to-face (22 students). Pre–post test scores were done for both groups, before and after education, then compared within and between groups by Independent and paired T-test. Results: Based on the findings, there wasn’t any significant differences between web-based and traditional education groups score, but both web-based and face-to-face teaching methods were effective on promotion of students’ knowledge (P< 0.02), pre-post test showed both education methods were effective. Conclusion: Web-based teaching seems to be effective as traditional teaching in education of medical students. With regard to advantages of web-based method, it is recommended to be used in university educational programs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Web-based education, Traditional education, students
نویسندگان مقاله
سهیلا ربیعی پور | soheila rabie poor
midwifery department, urmia university of medical sciences, iran
گروه مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (Urmia university of medical sciences)
نسرین خواجه علی | nasrin khajeali
medical education department, faculty of medical education, research and technology center of beheshti university of medical sciences, tehran, iran
گروه آموزش پزشکی، دانشکده آموزش پزشکی، دفتر تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (Urmia university of medical sciences)
الهام صادقی | elham sadeghi
health affairs department, urmia university of medical sciences, iran
معاونت امور بهداشتی استان آذربایجان غربی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (Shahid beheshti university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1210-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات