این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۲۶-۳۳
عنوان فارسی
مقایسه سطوح یادگیری پرستاران به سه روش آموزش الکترونیکی تحت وب، بسته ی نرم افزار چند رسانه ای و سخنرانی در آموزش مراقبتهای پرستاری عوامل شیمیایی
چکیده فارسی مقاله
هدف: انواع متفاوت آموزش الکترونیک در مقابل شیوه سنتی سخنرانی این سئوال را مطرح میکند که کدامیک در آموزش موثرتر خواهند بود. این مطالعه با هدف مقایسه سطوح یادگیری پرستاران به سه روش آموزش الکترونیکی تحت وب، بستهی نرم افزار چند رسانهای و سخنرانی در درس مراقبتهای پرستاری عوامل شیمیایی یکی از مراکز درمانی نیروهای مسلح انجام شد. روشها: در مطالعهای نیمه تجربی تعداد 99 نفر از نفر پرستاران یکی از مراکز درمانی نیروهای مسلح واقع در شهر تهران در سال 1391، به روش مبتنی بر هدف انتخاب و سپس به صورت تخصیص تصادفی در سه گروه تقسیم شدند. از این سه گروه پیش آزمون کتبی با سؤالات استاندارد شده گرفته شد و سپس فراگیران بر اساس محتوای آموزشی تدوین شده، تحت سه شیوه آموزش الکترونیکی تحت وب، بستهی نرم افزار چند رسانهای و سخنرانی قرار گرفتند و بعد با همان پرسشنامه پس آزمون گرفته شد. بعد از جمع آوری دادهها با نرم افزار SPSS v16 و توسط آزمونهای آماری توصیفی و تحلیلی (کای دو و آنالیز واریانس یک طرفه) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین نمرات شرکت کنندگان در کلیه سطوح یادگیری قبل از آموزش در هر سه گروه با هم اختلاف معناداری نداشت (0/05) و این بهبود نمره در گروه بستههای نرم افزار چند رسانهای نسبت به دو گروه دیگر بیشتر دیده میشود. نتیجه گیری: با توجه به یافتههای پژوهش مبنی بر اثر بخشی یادگیری و همچنین ماندگاری طولانی مدت، و از طرفی دسترسی آسان و مقرون به صرفهتر بودن بستههای نرم افزار چند رسانه ای نسبت به آموزش از طریق برخط و سخنرانی، توصیه به آموزش فراگیران با بهره گیری از بستههای نرم افزار چند رسانهای می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The comparison of learning levels in chemical element nursing with three approaches: web-based electronics training, multi-media software packages and lecturing
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: As there are several electronic training than traditional methods such as lecturing, there is a question that which one is more effective. This study is based on a comparison of lecturing, multi-media software packages and web-based education for Nursing Care of Chemical Agents in one of the military hospitals. Methods: in a semi-experimental study, 99 nurses were selected by a target-based approach from one of the Tehran military hospitals in the year 2012. Nurses then have been put into three random groups. Three groups were evaluated using a pre-test with standardized questions then groups were trained necessarily with the aforementioned methods and they did the post-test as the same questions. After data collecting, the results have been analyzed using Spss 16 and statistical and analytical tests. Results: There wasn’t significant difference regarding mean scores among all groups in the pre-test (p>o.o5). After three methods of training, improvement could be noticeable in all three groups (p Conclusion: according to the findings, multi-media software packages can be efficiency for learning because of low price and the accessibility.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید هاشمی | saeid hashemi
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
محمد مهدی سالاری | mohamad mehdi salaree
chemical injuries research center, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
مرکز تحقیقات آسیب های شیمیایی، گروه بهداشت جامعه، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
محمد سالاری | mohamad salaree
school of public health, shahid sadoughi university of medical sciences, yazd, ir
دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
عباسعلی دلاوری | abbas ali delavari
department of anesthesiology, baqiyatallah university of medical science, tehran, iran
گروه بیهوشی، دانشکده پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)
سمیه خوش سیما | somaie khoshsima
emam reza hospital, tehran, iran
بیمارستان امام رضا، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-44-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات