این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۸، شماره ۵، صفحات ۳۰۹-۳۱۶
عنوان فارسی
میزان هماهنگی رسانههای آموزشی انتخابی اساتید با ترجیحات حسی- ادراکی دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
اهداف: توجه به تفاوتهای فردی و سبکهای یادگیری گوناگون در فراگیران، برای اثربخشترشدن یادگیری ضروری است. اگر سبک تدریس بهکارگرفتهشده کاملاً مطابق با سبک ترجیحی دانشجویان باشد، عملکرد یادگیری بهبود مییابد. هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان تطبیق سبکهای یادگیری دانشجویان با فناوری و رسانههای آموزشی مورد استفاده اساتید در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود. ابزار و روشها: در این پژوهش توصیفی- همبستگی در سال تحصیلی 94-1393، 90 نفر از دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه اصفهان بهروش نمونهگیری طبقهای متناسب با حجم و بهصورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه محققساخته بررسی سبکهای یادگیری و فناوریهای مورد استفاده اساتید بود. دادهها با کمک نرمافزار SPSS 22 و با استفاده از آزمون T هتلینگ و ضرایب توافق سامرز، کندال و گاما مورد تحلیل قرار گرفتند. یافتهها: سبک دیداری بیشترین و سبک شنیداری کمترین سبک دارای ارجحیت از دیدگاه دانشجویان بودند. اساتید در تدریس خود از ترکیبی از فناوریها استفاده میکردند و بیشترین فناوری مورد استفاده اساتید از نوع رسانههای دیداری و کمترین رسانه مورد استفاده اساتید رسانه جنبشی/حرکتی بود. میزان همخوانی سبکهای خواندنی/نوشتنی، شنیداری و جنبشی/حرکتی دانشجویان با فناوریهای انتخابشده توسط اساتید معنیدار نبود (05/0p>)، اما تطابق سبک دیداری دانشجویان با فناوریهای دیداری انتخابشده توسط اساتید معنیدار بود (05/0p<). نتیجهگیری: فناوریهای انتخابشده توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با سبک یادگیری دیداری دانشجویان مطابقت دارد، ولی با سبکهای خواندنی/نوشتنی، شنیداری و جنبشی/حرکتی آنان سازگار نیست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Matching Level between Professors’ Selected Media and Emotional-Perception Preferences of Students
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Considering individual differences and different learning styles in the learners is necessary in more effective learning. If the used learning style may be fully correspond with the students’ preffered style, there is a better learning performance. The aim of this study was to assess the conformity of the students’ learning styles with educational media and technologies used by the teachers at Isfahan University of Medical Sciences. Instrument & Methods: In the descriptive-correlational study, 90 medicine and dentistry students of Isfahan University were randomly selected via Stratified Sampling method in 2014-15 academic year. The study tool was a researcher-made questionnaire to investigate the learning styles and technologies used by the teachers. Data was analyzed in SPSS 22 software using Hotelling’s T test, and Somers’, Kendall’s, and Gamma Agreement Coefficients. Findings: From the students’ viewpoints, visual and auditory styles were the most and the least preffered styles, respectively. A combination of the technologies was used by the teachers. In addition, visual and kinesthetic/motion mediae were the most and the least used technologies by the teachers, respectively. There was no significant conformity between read/write, aural, and kinesthetic/motion styles of the students and the technologies used by the teachers (p>0.05). Neverheless, there was a significant conformity between the students’ visual style and the visual technologies used by the teachers (p< 0.05). Conclusion: There is conformity between the technologies used by the teachers of Isfahan University of Medical Sciences and the students’ viual learning style. However, the technologies are not compatible with read/write, aural, and kinesthetic/motion styles of the students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نسیم هدایتی | hedayati n
dentistry department, dentisry faculty, shahid behshti university of medical sciences, tehran, iran
گروه دندانپزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (Shahid beheshti university of medical sciences)
نرجس امینی | amini n
psychology amp;amp; educational sciences faculty, darvazeye shiraz, university of isfahan, isfahan, iran
اصفهان، دروازه شیراز، دانشگاه اصفهان، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
بی بی عشرت زمانی | bibi eshrat zamani be
educational sciences department, educational sciences amp;amp; psychology faculty, university of isfahan, isfahan, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-947-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کاربردهای تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات