این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۲۳۹-۲۴۵

عنوان فارسی ارزیابی بیرونی گروه آموزشی ترمیمی و مواد دندانی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل
چکیده فارسی مقاله اهداف: امروزه بهبود کیفیت نظام آموزش عالی به‌عنوان اصلی اساسی مورد توجه متصدیان این حوزه قرار گرفته است. در این بین بهره‌گیری از راهبرد ارزیابی بیرونی برای دست‌یابی به کیفیت در نظام دانشگاهی نقش کلیدی ایفا می‌کند. هدف این پژوهش، ارزیابی بیرونی گروه آموزشی ترمیمی و مواد دندانی دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل بود. ابزار و روش‌ها: در این پژوهش توصیفی در سال تحصیلی 94-1393، 109 نفر از اعضای گروه ترمیمی و مواد دندانی دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل (شامل دانشجویان، اعضای هیات علمی، مدیر گروه و کارکنان گروه) در روند ارزیابی بیرونی مشارکت کردند که دانشجویان به‌روش نمونه‌گیری طبقه‌ای و اعضای هیات علمی و کارکنان به‌روش سرشماری وارد مطالعه شدند. از پرسش‌نامه، مصاحبه، چک‌لیست و مشاهده به‌منظور گردآوری داده‌ها بهره گرفته شد. به‌منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار آماری SPSS 21 و روش وزن‌دهی (ارزش‌گذاری) گزینه‌ها استفاده شد. یافته‌ها: از نظر گروه مورد ارزیابی، دو عامل "اعضای هیات علمی" و "تجهیزات و امکانات" در وضعیت نسبتاً مطلوب و دو عامل "مدیر گروه" و "اهداف و رسالت" در وضعیت مطلوب قرار داشتند. نتیجه‌گیری: گروه آموزشی ترمیمی و مواد دندانی دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل، از نظر ارزیابی بیرونی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزیابی بیرونی، گروه ترمیمی و مواد دندانی، کیفیت، معیار

عنوان انگلیسی External Evaluation of the Operative Dentistry Department Dental School, Babol University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله Aims: Today, improving the quality of higher education system is of basic consideration for the managers. In the meantime, using the external evaluation strategy plays a key role to achieve the qualitative university systems. The aim of this study was to external evaluation of Department of Operative Dentistry and Dental School of Babol University of Medical Sciences. Instrument & Methods: In this descriptive study in 2014-15 academic year, 109 members of the Department of Operative Dentistry and Dental School of Babol University of Medical Sciences (students, faculty members, group manager and group staffs) were participated in the external evaluation process the students were selected by categorized sampling method and others by census method. Questionnaire, interview, checklist and observation were used to collect data. In order to analyze the data SPSS 21 software and weighting method (valuation) were used. Findings: In viewpoint of the evaluated group, “faculty members” and “equipment and constructions” factors were in nearly desirable condition and “group manager” and “goals and mission” factors were in desirable condition. Conclusion: Department of Operative Dentistry and Dental School, Babol University of Medical Sciences, is in desirable condition in terms of external evaluation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هادی مصلح امیردهی | mosleh amirdehi h
education sciences amp;amp; psychology faculty, university of isfahan, hezar jarib street, isfahan, iran
اصفهان، خیابان هزارجریب، دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

محمدرضا نیستانی | mohammad reza neyestani mr
educational sciences department, education sciences amp;amp; psychology faculty, university of isfahan, isfahan, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

ایمان جهانیان | jahanian i
medical education department, education development center, babol university of medical sciences, babol, iran
گروه آموزش پزشکی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بابل (Babol university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1109-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده روش‌های ارزشیابی در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات