این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۴۳-۴۹

عنوان فارسی رابطه استفاده از مهارت‌های اساسی تدریس و بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان؛ دانشکده پرستاری لامرد
چکیده فارسی مقاله اهداف: گسترش مهارت‌های حرفه‌ای اساتید، عاملی محوری در بهبود عملکرد حرفه‌ای استادان و بازده آموزشی دانش‌آموزان به‌شمار می‌رود. هدف از این پژوهش، بررسی رابطه بین میزان استفاده از مهارت‌های اساسی تدریس و بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری لامرد بود. ابزار و روش‌ها: در این پژوهش توصیفی- همبستگی، کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده پرستاری دانشگاه دولتی لامرد در سال تحصیلی 93-1392 (95 نفر) به‌روش سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزار پژوهش، پرسش‌نامه‌ای محقق‌ساخته بود که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات، با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی (فراوانی، درصد، درصد تجمعی و نمودار) و روش‌های آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، T مستقل و تحلیل واریانس) انجام شد. یافته‌ها: بین میزان استفاده از مهارت‌های اساسی تدریس و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری رابطه معنی‌داری مشاهده شد (001/0=p). همچنین بین میزان استفاده از مهارت‌های پیش از تدریس، ضمن تدریس و بعد از تدریس و عملکرد تحصیلی دانشجویان رابطه معنی‌داری وجود داشت (001/0=p). نظرات دانشجویان ترم‌های مختلف در مورد میزان استفاده اساتید از مهارت‌های اساسی تدریس دارای تفاوت آماری معنی‌دار بود (001/0=p). نتیجه‌گیری: با افزایش مهارت‌های اساسی تدریس اساتید، عملکرد تحصیلی دانشجویان بهبود می‌یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مهارت‌های اساسی تدریس، عملکرد تحصیلی، دانشجویان پرستاری

عنوان انگلیسی Relationship of Using the Basic Skills of Teaching and Improvment of the Students’ Academic Performance Lamerd Nursing Faculty
چکیده انگلیسی مقاله Aims: Development of professional skills of teachers is a key factor in improving the professional performance of teachers and students educational turnover. The aim of this study was to investigate the relationship between the use of basic skills of teaching and improving students' academic performance in Lamerd School of Nursing. Instrument & Methods: In this descriptive correlational research, All 95 students who were studying at the School of Nursing, Lamerd State University, Iran, during 2013-14 academic year were entered the study by census method. The instrument was a questionnaire designed by the researchers that its validity and reliability were confirmed. Data were analyzed using descriptive statistics (frequency, percentage, and cumulative percentage charts) and inferential statistics (Pearson correlation coefficient, independent T test and ANOVA). Findings: A significant relationship was observed between the use of basic skills of teaching and academic performance of nursing (p=0.001). There was also a significant correlation between the past, during and after teaching skills and students’ academic performance (p=0.001). The opinion of students from various semesters was significantly different about the use of basic skills of teaching by teachers (p=0.001). Conclusion: Academic performance of students improves by increasing of teachers’ basic skills of teaching.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Teaching,Education,Students Nursing

نویسندگان مقاله سیداحمد هاشمی | seyed ahmad hashemi sa
deputy of education and students, islamic azad university, lamerd, iran
ایران، لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت آموزشی و دانشجویی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-962-6&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات