این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۵۱-۵۸

عنوان فارسی دانش، نگرش و مهارت دانشجویان پزشکی نسبت به آموزش الکترونیک؛ دانشگاه علوم پزشکی کرمان
چکیده فارسی مقاله اهداف: با توجه به گسترش آموزش الکترونیکی و تاثیر عمده‌ای که این نوع آموزش بر پیشرفت دانشگاه‌های ایران دارد، لازم است میزان دانش و نوع نگرش دانشجویان نسبت به این شیوه جدید آموزشی، همچنین میزان مهارت دانشجویان در استفاده از آن به‌منظور بهبود سطح کیفی و کمّی دانشگاه‌ها ارزیابی شود. هدف این مطالعه، تعیین میزان دانش، نگرش و مهارت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نسبت به آموزش الکترونیکی بود. ابزار و روش‌ها: در این پژوهش توصیفی- مقطعی در سال 1392، 196 نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به‌روش طبقه‌ای نسبتی انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسش‌نامه‌ای دارای روایی و پایایی بود. تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون‌های ضریب همبستگی پیرسون، آنالیز واریانس و T مستقل و با کمک نرم‌افزار SPSS 19 انجام شد. یافته‌ها: میزان دانش و مهارت دانشجویان نسبت به آموزش الکترونیک "متوسط" و نگرش آنها "زیاد" بود. رابطه معنی‌داری بین دانش و مهارت (82/0=r؛ 001/0=p) و همچنین دانش و نگرش (37/0=r؛ 001/0=p) مشاهده شد ولی بین مهارت و نگرش (82/0=r؛ 35/0=p) ارتباط معنی‌داری وجود نداشت. همچنین بین دانش و مهارت افراد براساس جنسیت اختلاف معنی‌دار مشاهده شد، اما بین نگرش براساس جنسیت، اختلاف معنی‌داری مشاهده نشد. نتیجه‌گیری: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نگرش مثبتی نسبت به آموزش الکترونیکی دارند، اما با توجه به سطح دانش و مهارت متوسط، هنوز آمادگی لازم برای اجرای این نوع آموزش در این دانشگاه وجود ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دانش، نگرش، مهارت، آموزش الکترونیک، دانشجویان

عنوان انگلیسی Attitude, Knowledge and Skill of Medical Students Toward E-Learning Kerman University Of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله  Aims: According to the development of e-learning and its high efficiency on the development of Iran’s universities, level of knowledge and the attitude of the students to this modern method of education and indeed students’ skills in using it needed to be assessed to improve the quality and quantity of universities’ education. This study aimed to determine the attitude, knowledge and skill of medical students toward e-learning at Kerman University of Medical Sciences. Instrument & Methods: In this descriptive cross-sectional study that was performed in 2013, 196 students of Kerman University of Medical Sciences were selected using proportional stratified sampling method. The research instrument was a valid and reliable questionnaire. Data were analyzed using Pearson correlation coefficient, ANOVA and independent T tests by SPSS 19 software. Findings: The level of knowledge and skill of the students toward e-learning was “moderate” and their attitude was “high”. There were significant relationships between knowledge and skill (p=0.001 r=0.82) and also knowledge and attitude (p=0.001 r=0.37) but there was no significant relationship between skill and attitude (p=0.35 r=0.82). The scores of knowledge and skill were significantly different according to sex, but attitude had no significant difference with sex. Conclusion: Kerman University of Medical Sciences’ students have a positive attitude to e-learning but according to their moderate knowledge and skills, performing this method of learning is not welcomed in this university.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Attitude,Knowledge,Students Medical,Learning

نویسندگان مقاله مریم اخوتی | okhovati m
“medical informatics research center,” and “medical library amp;amp; information department, medical management and information faculty”, kerman university of medical sciences, kerman, iran

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)

الهام شریف پور قهستانی | sharifpoor ghahestani e
deputy of research amp;amp; technology, kerman university of medical sciences, beginning of ibn-e-sina street, jahad boulevard, somaye tahmasb abad junction, kerman, iran
ایران، کرمان، چهارراه سمیه طهماسب آباد ، ابتدای بلوار جهاد، ابتدای خیابان ابن سینا، معاونت تحقیقات و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)

طاهره اسلامی نژاد | islami nejad t
education amp;amp; psychology department, payame noor university pnu , kerman, iran
گروه روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

مهران حمزه زاده مرزونی | hamzezadeh marzooni m
deputy of food amp;amp; drug, kerman university of medical sciences, kerman, iran
معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)

محدثه معتمد جهرمی | motamed jahroomi m
student’s research committee, kerman university of medical sciences, kerman, iran
کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-927-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش مجازی علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات