این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۷، شماره ۵، صفحات ۲۹۳-۲۹۹
عنوان فارسی
تاثیر تیپهای شخصیتی بر میزان مشارکت یادگیرندگان در سیستم مدیریت یادگیری مودل
چکیده فارسی مقاله
اهداف: در یادگیری الکترونیکی، افراد با تفاوتهای فردی وارد محیط آموزشی میشوند، بنابراین در سنجش بازدههای یادگیری نیز تفاوتهای زیادی با یکدیگر دارند. این پژوهش با هدف بررسی میزان تاثیر تیپهای شخصیتی درونگرایی و برونگرایی بر میزان مشارکت یادگیرندگان در سیستم مدیریت یادگیری مودل انجام شد. روشها: این پژوهش بهشیوه علی- مقایسهای در سال 1392روی 86 نفر از دانشجویان ترم دوم حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در مقطع کارشناسیارشد انجام شد. این افراد براساس جدول کرجسی و مورگان و بهشیوه طبقهای تصادفی انتخاب شدند. این دانشجویان برای درس آشنایی با کامپیوتر در کنار جلسات حضوری خود، برخی تمرینها را در فضای مجازی انجام دادند. برای پژوهش از دو ابزار پرسشنامه تیپهای شخصیتی آیزنک (درونگرایی، برونگرایی) و رابریکها بهره گرفته شد. تحلیل دادهها بهکمک نرمافزار SPSS 19 و با استفاده از آزمونهای T مستقل و تحلیل واریانس دوراهه انجام گرفت. یافتهها: بین میانگین نمرات دختران و پسران از نظر تیپهای شخصیتی درونگرا و برونگرا و همچنین از نظر میزان مشارکت، تفاوت معنیداری مشاهده نشد. اما میانگین نمرات مشارکت دانشجویان در دو تیپ شخصیتی برونگرا و درونگرا با یکدیگر تفاوت آماری معنیداری داشت. تاثیر تعامل دو متغیر تیپ شخصیتی و جنسیت نیز بر میزان مشارکت دانشجویان معنیدار نبود (0/05
کلیدواژههای فارسی مقاله
شخصیت، یادگیری، درونگرایی، برونگرایی
عنوان انگلیسی
Impact of Personality Types on the Rate of Participation of Learners in the Moodle Learning Management System
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: People enter to the learning environment with individual differences in the e-learning, so they are very different from each other in the learning yields assessment. This study aimed to investigate the effect of introversion and the extraversion personality types on the participation of learners in the Moodle learning management system. Methods: This causal-comparative study was done on 86 Master of Sciences students in the second semester of law and political science of Allameh Tabatabai University in 2013. The subjects were selected by stratified random method based on Krejcie and Morgan table. They performed some exercises in the cyberspace to the computer acquaintance lesson. The Eysenck (introversion, extroversion) and Rabryka Personality Questionnaire were used. Data were analyzed by SPSS 19 software using independent-T and the Two-way ANOVA tests. Findings: No significant difference was observed between girls and boys scores in terms of introvert and the extrovert personality traits, as well as the participation rate. But the mean scores of students’ participation in extroverted and introverted personality traits was significantly different. Interaction between personality trait and the gender was not significant on the level of student participation (p>0.05). Conclusion: In the e-learning environment, introvert subjects more participate than extrovert subjects. In other words, in the e-learning, introvert subjects more participate in the activities and interactions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Personality, Learning, Introversion, Extraversion
نویسندگان مقاله
اکبر مومنی راد | momeni rad a
educational sciences department, literature amp;amp; human sciences faculty, bu-ali sina university, pajuhesh square, hamedan, iran
گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
خدیجه علی آبادی | ali abadi kh
educational technology department, psychology amp;amp; educational sciences faculty, allame tabatabai university, tehran, iran
گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مریم پورجمشیدی | pourjamshidi m
educational sciences department, literature amp;amp; human sciences faculty, bu-ali sina university, hamedan, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-136-4&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش مجازی علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات