این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۷، شماره ۵، صفحات ۳۰۱-۳۰۸

عنوان فارسی آمادگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم سلامت برای آموزش بین‌حرفه‌ای
چکیده فارسی مقاله اهداف: آموزش بین‌حرفه‌ای، رویکردی نوین برای توانمندساختن فراگیران علوم سلامت در جهت ارایه مراقبت تیمی، همکارانه و جامع به‌منظور ارتقای پیامدهای سلامت مددجویان است. این مطالعه با هدف بررسی آمادگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم سلامت برای آموزش و یادگیری بین‌حرفه‌ای انجام شد. روش‌ها: این مطالعه مقطعی- توصیفی در سال 92-1391 روی 500 نفر از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مختلف علوم سلامت با نمونه‌گیری آسان و دردسترس انجام شد. ابزار پژوهش، پرسش‌نامه سنجش آمادگی برای آموزش بین‌حرفه‌ای بود که پایایی آن 83/0 به‌دست آمد. داده‌ها با نرم‌افزار SPSS 18 و آزمون‌های آماری توصیفی (میانگین و درصد) و آزمون آنالیز واریانس یک‌طرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها: میانگین کلی آمادگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم سلامت برای آموزش بین‌حرفه‌ای بالاتر از حد متوسط بود. بین گروه‌های حرفه‌ای از نظر میزان آمادگی برای آموزش بین‌حرفه‌ای، تفاوت آماری معنی‌داری وجود نداشت (0/05
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش، یادگیری، سلامت، تحصیلات تکمیلی

عنوان انگلیسی Readiness of Postgraduate Health Sciences Students for Interprofessional Education
چکیده انگلیسی مقاله Aims: Interprofessional education is a new approach to empower health sciences learners to provide comprehensive collaborative team care for promotion health consequences of the clients. This study was done aimed to evaluate the readiness of Health Sciences postgraduate students for Interprofessional education and learning. Methods: This cross-sectional study was done on 500 postgraduate students of different majors in health sciences using simple and achievable sampling in 2012-13. Data gathered using Readiness for Inter Professional Learning Scale (RIPLS) with the reliability 0.83. Data analyzed by SPSS 18 and descriptive statistics (mean and percent) and One-way ANOVA. Findings: The total mean of Health Sciences postgraduate students' readiness for Interprofessional education was above the average. There was no significant difference between professional groups in terms of readiness for Interprofessional education (p>0.05). But in the Nursing group the mean scores in all scale and subscales was more than other groups.Conclusion: Health Sciences postgraduate students' readiness for Interprofessional education is more than the average level. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Education, Learning, Health, Education, Graduate

نویسندگان مقاله زهره وفادار | vafadar z
nursing department, medical sciences faculty, tarbiat modares university, gisha bridge, tehran, iran

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

زهره ونکی | vanaki z
nursing department, medical sciences faculty, tarbiat modares university, tehran, iran
گروه پرستاری، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

عباس عبادی | ebadi a
management department, nursing faculty, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
گروه مدیریت، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)

سادات سیدباقر مداح | seyyed bagher maddah s
management department, nursing faculty, university of welfare sciences amp;amp; rehabilitation, tehran, iran
گروه مدیریت، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-252-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده روش‌های نوین تدریس علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات