این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۲۳۵-۲۴۰
عنوان فارسی
وضعیت اخلاق آموزشی اعضای هیات علمی از دیدگاه دانشجویان پرستاری
چکیده فارسی مقاله
اهداف: اعضای هیات علمی دانشگاهها که مسئولیت تعلیم و تربیت دانشجویان را بر عهده دارند باید از اصول اخلاق آموزشی آگاهی داشته باشند و برای توسعه این اصول در دانشگاه بهطور مداوم تلاش نمایند. این پژوهش با هدف بررسی وضعیت اخلاق آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از دیدگاه دانشجویان انجام شد. روشها: در این تحقیق توصیفی- پیمایشی در سال 1392، 96 نفر از دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم بهعنوان نمونه برای مطالعه انتخاب شدند که تعیین حجم نمونه نیز با استفاده از فرمول کوکران انجام شد. دادهها با استفاده از پرسشنامه محققساخته اخلاق آموزشی جمعآوری شدند. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار آماری SSPS 16 و بهکمک آمار توصیفی و T تکنمونهای انجام گرفت. یافتهها: میانگین نمرات اخلاق آموزشی اعضای هیات علمی و مولفههای آن شامل اثربخشی محتوای درسی، اثربخشی آموزشی، پرداختن به موضوعات حساس، نداشتن رابطه دوگانه با دانشجویان، ارزشیابی عادلانه، احترام به دانشگاه، احترام به همکاران، رازداری و اهمیتدادن به رشد فکری دانشجویان از دیدگاه دانشجویان پرستاری در سطح نسبتاً مطلوب قرار داشت. نتیجهگیری: وضعیت اخلاق آموزشی و مولفههای آن در اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از دیدگاه دانشجویان نسبتاً مطلوب ارزیابی میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Teaching Ethics of Faculty Members Situation from the Viewpoints of Nursing Students
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Faculty members of universities who are responsible for training and educating of students must be aware of training principal ethics and try to develop these principals in the university constantly. This study aimed to assess training ethics of the faculty members of Urmia University of Medical Sciences from students’ view.Methods: In this descriptive- survey study in 2013, 96 Nursing students Urmia University of Medical Sciences were selected by stratified random sampling relative to the size. The sample size was determined using Cochran formula. Data were collected using a training ethics researcher-made questionnaire. Data were analyzed using SSPS 16 software by descriptive statistics and one-sample T test. Findings: The mean of training ethics scores of faculty members and its components including effectiveness of course content, training effectiveness, addressing sensitive issues, lack of dual relationship with student, fair evaluation, respect to the university, respect to the colleagues, confidentiality, considering intellectual growth of students were relatively appropriate from nursing students' view. Conclusion: Training ethics and its components is relatively favorable in faculty members of Urmia University of Medical Sciences from students’ view.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Ethics, Faculty, Nursing, Students, Nursing, Medicine
نویسندگان مقاله
اکبر امراهی | amrahi a
literature amp;amp; human sciences faculty, urmia university, across from seda va sima, valfajr 2 boulevard, urmia, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
وحید سلطانزاده | soltanzadeh v
educational sciences department, literature amp;amp; human sciences faculty, urmia university, urmia, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
غلامرضا اسم حسینی | esm hosseini gh r
islamic studies department, medical sciences faculty, urmia university of medical sciences, urmia, iran
گروه معارف اسلامی، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (Urmia university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-805-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات