این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۱۹۱-۱۹۸
عنوان فارسی
طراحی الگوی برنامهریزی درسی مبتنی بر شبکه اجتماعی برای آموزش و بهسازی اساتید
چکیده فارسی مقاله
اهداف: گرایش و توجه دانشگاهها به استفاده از قابلیتهای شبکههای اجتماعی و انتخاب آنها بهعنوان مکانیزم ارتباطی برای پیشبرد توان آموزشی و پژوهشی، استفاده از آنها را برای توسعه آموزش و دانش، به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل کرده است. این مطالعه با هدف طراحی الگوی بهکارگیری شبکه اجتماعی در آموزش و بهسازی اساتید انجام شد. روشها: پژوهش حاضر در چارچوب رویکرد کیفی و با استفاده از روش پژوهش "نظریه زمینهای" انجام شد. برای تحلیل دادههای پژوهش از سه روش کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده شد. دادههای مورد نیاز با "بررسی اسناد" و "مصاحبه" جمعآوری شد. 3 جلد کتاب و 11 عنوان مقاله بهصورت هدفمند انتخاب شد و مورد مطالعه قرار گرفت و با 18 نفر مصاحبه نیمهساختاریافتهای انجام شد. هر مصاحبه بهطور متوسط 60 دقیقه به طول انجامید. مطالعه اسناد و انجام مصاحبهها براساس اشباع اطلاعاتی پژوهشگر انجام شد. یافتهها: در بخش اسناد 24 مفهوم و در بخش مصاحبهها 71 مفهوم یادداشتبرداری شد و سپس براساس تشابهات با کدبندی اولیه و متمرکز، کدهایی به موارد مشابه اختصاص پیدا کرد و تبدیل به 10 مقولهای شدند که هدف اصلی پژوهش بودند. نتیجهگیری: الگوی برنامهریزی درسی مبتنی بر شبکه اجتماعی در آموزش دارای راهبردهای آموزش تفکر منطقی ، آموزش شیوههای تعامل پیچیده و آموزش مهارتهای فنی به اساتید برای یادگیری موثر است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برنامه درسی، مصاحبه، کدگذاری بالینی، تدریس
عنوان انگلیسی
Compiling the Curriculum Planning Pattern Based on Social Network to Train and Improve the University Teachers
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Tendency and attention of universities to use social networks features and select them as a communicational mechanism for the educational and investigational advancement make them an undeniable necessity to develop training and knowledge. This study aimed to design a model for utilization of social networks in training and improvement of university teachers. Methods: The present study was carried out using the “Ground theory” with qualitative approach. Data analysis was done using open, axial, and selective coding. Data collected by searching the documents and interview. 3 books and 11 articles were selected by purposive sampling and 18 subjects were interviewed semi-structurally. Each interview lasted 60 minutes. Studying the documents and interviews was done according to the researcher data saturation. Findings: 24 concepts in documents and 71 concepts in interviews were noted and then, based on similarities to the initial and concentrated coding some codes were assigned to the similar cases and converted to 10 considered issues. Conclusion: The social network-based curriculum model includes teaching strategies of logical thinking, teaching complicated interaction methods and teaching technical skills to the university teachers to achieve effective learning.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Curriculum, Interview, Clinical Coding, Teaching
نویسندگان مقاله
حسن صایمی | saemi h
educational sciences department, educational sciences amp;amp; psychology faculty, khorasgan branch, islamic azad university, isfahan, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان خوراسگان (Islamic azad university of isfahan khorasgan)
کوروش فتحی واجارگاه | fathi vajargah k
educational sciences department, sciences amp;amp; psychology faculty, shahid beheshti university, tehran, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
محمد عطاران | attaran m
educational sciences department, psychology amp;amp; educational sciences faculty, kharazmi university, tehran, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
احمدعلی فروغی ابری | ahmad ali foroughi abari a a
educational sciences department, educational sciences amp;amp; psychology faculty, khorasgan branch, islamic azad university, isfahan, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان خوراسگان (Islamic azad university of isfahan khorasgan)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-667-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش مجازی علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات