این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۷۵-۸۱
عنوان فارسی
تحلیل کیفیت آموزش مجازی و حضوری؛ دانشگاه امیرکبیر
چکیده فارسی مقاله
اهداف: امروزه کیفیت در آموزش عالی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. گسترش کمی نظام آموزش عالی بدون توجه به کیفیت، پیامدهای نامطلوبی بههمراه خواهد داشت. هدف این پژوهش، تحلیل شکاف کیفیت خدمات آموزش مجازی و حضوری از دیدگاه دانشجویان بود. روشها: در این پژوهش توصیفی- پیمایشی، 200 نفر از دانشجویان حضوری و مجازی دانشگاه امیرکبیر در سال تحصیلی 91-1390 با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه محققساخته کیفیت خدمات آموزشی بر اساس 11 مولفه در قالب 36 سئوال بود که پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ 91/0 و روایی آن بهصورت محتوایی و سازه تایید شد. تحلیل دادهها در سطح توصیفی و استنباطی (آزمونهای T زوجی و T تکنمونهای) بهکمک نرمافزار SPSS 18 انجام شد. یافتهها: تمام مولفهها با میانگین 40/0±77/3 بالاتر از حد متوسط بودند. مولفه قابلیت اطمینان، (47/0±92/3) بالاترین و مولفه اعتبار (38/0±00/3) کمترین میانگین را داشت. مولفههای قابلیت اطمینان، امنیت، دسترسی، ارتباطات، اعتبار، ادب و انعطافپذیری در آموزش مجازی و حضوری تفاوت معنیدار داشتند، اما در سایر مولفهها این تفاوت معنیدار نبود. ابعاد قابلیت اطمینان و شایستگی بهترتیب بیشترین و کمترین شکاف را داشتند. نتیجهگیری: میانگین مولفههای کیفیت خدمات آموزشی بالاتر از حد متوسط است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت خدمات، آموزش حضوری، آموزش مجازی، دانشگاه، دانشجویان
عنوان انگلیسی
Analysis of Virtual and Face to Face Training Quality Amir Kabir University
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Nowadays, quality in higher education has been highly taken into consideration. Quantitative development of higher education, if quality is not taken into consideration, has inappropriate consequences. The aim of this study was to analyze the quality gap of virtual and face-to-face education services from the view points of the students. Methods: In this descriptive-survey study, 200 students of the virtual and face-to-face students of Amir Kabir University were selected at the academic year of 2011-12, using stratified random sampling method. The study tool was the researcher-made questionnaire of quality of the educational services, based on 11 components in the format of 36 questions, and its reliability was confirmed with Cronbach’s alpha coefficient of 0.91 and its validity was confirmed as content and structure. Data analysis was performed in descriptive and inferential level (paired T and one-sample T tests), using SPSS 18 software. Results: All the components were more than moderate level with the average of 3.77±0.40. The components of capability of assurance (3.92±0.47) and credit (3.00±0.38) had the highest and the lowest average respectively. The components of assurance, security, availability, communication, credit, politeness and flexibility in virtual and face-to-face education had significant difference, but in other components, the difference was not significant. The dimensions of capability of assurance and credit had the maximum and the minimum gap respectively. Conclusion: The average of the components of quality of educational services is more than moderate level.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید رحیمی | rahimi h
education sciences department,human sciences faculty,kashan university, ghotb ravandi blvd., kashan, iran
کاشان، بلوار قطب راوندی، دانشگاه کاشان، دانشکده علوم انسانی، گروه علوم تربیتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
آرش شاهین | shahin a
management department, administrative
گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
راضیه آقابابایی | agha babayi r
education department, educational
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-342-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش مجازی علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات