این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱۴۱-۱۴۵
عنوان فارسی
میزان اضطراب امتحان در دانشجویان رشتههای پزشکی و رابطه آن با جنسیت
چکیده فارسی مقاله
اهداف: اضطراب امتحان پدیدهای شایع میان دانشجویان است و از مشکلات نظام آموزشی محسوب میشود. با توجه به تاثیر زیاد اضطراب و پیامدهای منفی آن، منابع اضطراب و اثرات آن باید شناسایی شوند. این مطالعه با هدف تعیین میزان اضطراب امتحان بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و عوامل مرتبط با آن انجام شد. روشها: این مطالعه مقطعی طی سالهای 1391 و 1392 در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد و 520 دانشجو با روش نمونهگیری آسان انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه اضطراب امتحان بود که دارای 24 سئوال است. دادهها با استفاده از نرمافزار آماری SPSS 16 و با کمک آزمون مجذور کای تجزیه و تحلیل شد. یافتهها: 176 دختر (0/50%) و 62 پسر (6/39%) مبتلا به اضطراب امتحان شدید و 153 دختر (5/43%) و 93 پسر (4/55%) مبتلا به اضطراب امتحان خفیف بودند (01/0 p < ). 246 دانشجو (3/47%) اضطراب امتحان خفیف، 36 دانشجو (9/6%) اضطراب امتحان متوسط و 238 دانشجو (8/45%) اضطراب امتحان شدید داشتند. نتیجهگیری: میزان اضطراب امتحان در میان دانشجویان رشتههای مختلف پزشکی نسبتاً زیاد و در دانشجویان دختر بیشتر از پسران است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلید واژه، اضطراب امتحان ، دانشجویان ، عوامل مرتبط
عنوان انگلیسی
Test anxiety level in medical students and its relationship with sexuality
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Test-anxiety is a common phenomenon among university students and is a problem of educational system. According to high influences of anxiety and its negative consequences, the sources and their effects must be recognized. This study aimed to determine the rate of test-anxiety among students of Kurdistan University of Medical Sciences and its related factors. Methods: This cross-sectional study was performed in students of Kurdistan University of Medical Sciences during 2012 and 2013 and 520 students were selected by convenience sampling method. The instrument of data gathering was Test-Anxiety Inventory includes 24 questions. Data was analyzed using SPSS 16 software and Chi-square test. Results: 176 girls (50.0%) and 62 boys (39.6%) had severe test-anxiety and 153 girls (42.5%) and 93 boys (55.4%) had mild test-anxiety (p< 0.01). 246 students (47.3%) had mild test-anxiety, 36 students (6.9%) had moderate test-anxiety and 238 students (45.8%) had severe test-anxiety. Conclusion: The rate of test-anxiety is relatively high among students of different medical courses and it is more in girl students than boys.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Test-Anxiety, University Students, Gender
نویسندگان مقاله
فایق یوسفی | yousefi f
psychiatry department, medicine faculty, kordestan university of medical sciences, sanandaj, iran
گروه روان پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، سنندج، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کردستان (Kordestan university of medical sciences)
سوگند حبیبی | habibi s
مونا محمدخانی | mohammadkhani m
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-457-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات