این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱۵۳-۱۵۸
عنوان فارسی
میزان پایبندی مدرسان دانشگاه آزاد اسلامی به اصول علمی طراحی آزمونهای پیشرفت تحصیلی
چکیده فارسی مقاله
اهداف: از آنجا که ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از مهمترین فعالیتهای آموزشی مدرسان و مربیان است، این فرآیند باید در سراسر دوره آموزش جریان داشته باشد. مدرسان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی موظف هستند که در ارزشیابی از آموختههای دانشجویان، اصول علمی را رعایت کنند. هدف این پژوهش شناسایی و تعیین میزان پایبندی مدرسان دانشگاههای آزاد اسلامی نسبت به اصول علمی طراحی آزمونهای پیشرفت تحصیلی بود. روشها: پژوهش توصیفی حاضر در جامعه آماری امتحانات دروس ارایهشده در واحدهای دانشگاههای آزاد اسلامی استان اردبیل در پایان نیمسال اول سال تحصیلی 90-1389 انجام شد. 48 نمونه به روش طبقهای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محققساخته شامل دو بخش متغیرهای جمعیتشناختی و 32 سئوال در 5 حیطههای محتوی، بودجهبندی، توانایی پاسخدهی دانشجویان، طراحی از آسان به مشکل و زمانبندی سئوالات بود. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS 19 و آزمونهای T مستقل، همبستگی پیرسون و آنالیز واریانس یکطرفه تجزیه و تحلیل شدند. یافتهها: بین میزان پایبندی به رعایت اصول علمی طراحی سئوالات آزمون پیشرفت تحصیلی و سطح مدرک تحصیلی، جنسیت و ارتباط درس با تخصص ارتباط معنیداری مشاهده نشد (05/0
کلیدواژههای فارسی مقاله
پایبندی، یادگیری، آزمون های پیشرفت تحصیلی، دانشگاه
عنوان انگلیسی
Level of Islamic Azad University Teachers’ adherence to scientific principles of designing academic progression tests
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Since the evaluation of educational progression is of the most important educational activities of teachers and trainers, this process must flow all over the education period . Teachers of universities and high education organizations are required to hold scientific principles in assessment of student learning . The purpose of this study was to identify and determine the level of Islamic Azad University Teachers’ adherence to scientific principles of designing academic progression tests. Methods: The current descriptive research was performed in statistical society of the examinations of presented courses of Islamic Azad University of Ardebil province’s units by the end of the first semester of 2010-2011 academic years . 48 samples were selected by using stratified random sampling method. Data were collected via a researcher-made questionnaire consisted of two parts of demographic variables and 32 questions in 5 areas of content, budgeting, student s’ ability to answer the questions, designing from easy to difficult and timing. Data were analyzed by SPSS 19 software and independent T , ANOVA and Pearson correlation tests . Results: No significant relation was seen between the level of adherence to scientific principles of designing academic progression tests and teachers’ position, gender and expert relation to the taught course (p>0.05). Employment type was significantly effective on adherence to scientific principles of designing academic progression tests and faculty members had better designing. Average of scientific principles holding score was more in question timing (4.08±0.65) than other areas . Conclusion: Islamic Azad University Teachers have high adherence to scientific principles of designing academic progression tests.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Learning, Education, University
نویسندگان مقاله
رسول فانی خیاوی | fani khayavi r
علی ایوبیان | ayoubian a
hospital management research center, iran university of medical sciences, tehran, iran
مرکز تحقیقات مدیریت بیمارستانی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی ایران (Iran university of medical sciences)
کاظم بنی هاشم | banihashem k
ایمان کریمی | karimi i
محمدکریم بهادری | bahadori m k
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-550-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات