این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۱۰۱-۱۰۶
عنوان فارسی
نیازهای آموزشی مربیان کمکهای اولیه جمعیت هلال احمر
چکیده فارسی مقاله
اهداف: نیازسنجی یکی از بحثانگیزترین مفاهیم حوزه خدمات اجتماعی، تعلیم و تربیت و برنامهریزی آموزشی است. هدف از انجام این پژوهش، نیازسنجی و اولویتبندی آموزشیِ مربیان امداد و کمکهای اولیه جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی از نظر کارشناسان، مسئولان آموزشی و مربیان بود. روشها: این پژوهش توصیفی- پیمایشی در مربیان امداد و کمکهای اولیه و کارشناسان و مسئولان آموزشی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی سال 1390 انجام شد . 189 نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه شامل 30 گویه درباره نیازهای آموزشی مربیان امداد و کمکهای اولیه استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای فریدمن و کروسکال- والیس با کمک نرمافزار آماری SPSS 14 استفاده شد. یافتهها: تفاوت معنیداری بین نیازهای اولویتبندیشده از دید مربیان و مسئولان آموزشی مشاهده شد (001/0=p). مهمترین اولویت آموزشی از دید مربیان "برگزاری دورههای غیرحضوری از طریق ارسال کتب و منابع خودآموز" و از دید مسئولان "آشنایی با روشها و فنون تدریس و اداره کلاس" بود. در مجموع اختلاف بین دو گروه در اولیوتبندی نیازهای آموزشی زیاد بود. نتیجهگیری: هرچند مربیان و مسئولان آموزشی جمعیت هلال احمر در اولویتبندی نیازها با هم اختلافات جدی دارند، اما در حیطه آموزش، بیشترین نیاز را "برگزاری دورههای بازآموزی و ارایه جدیدترین مطالب مربوط به تدریس امداد در طول سال" و کمترین نیاز را "آشنایی با آسیبهای مفصلی و استخوانی" میدانند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نیازسنجی آموزشی، جمعت هلال احمر، امداد و نجات
عنوان انگلیسی
Educational needs of first aid trainers of Red Crescent Society
چکیده انگلیسی مقاله
Amis: Needs assessment is one of the most controversial concepts in the field of social services , education and training and curriculum planning . This study aimed to assess and prioritization the needs of first aid trainer’s of West Azarbaijan Red Crescent Society in the viewpoint of experts, educational managers and trainers. Methods: This survey- descriptive research was performed in experts, educational managers and trainers of West Azarbaijan Red Crescent Society in 2010. 189 individuals were selected by simple randomly sampling method. Data were gathered by a questionnaire with 30 questions about educational needs of first aid trainers. Friedman and Kruskal Wallis tests were used for data analyses by using SPSS 14 statistical software. Results: There was a significant difference between the needs prioritization of trainers and educational managers (p=0.001). The most important need was “holding non-attendance courses by sending selftraining books and supplies ” in trainers’ viewpoint and “ Familiarity with the methods and techniques of teaching and class managing ” in managers’ viewpoint. All over, the difference between two groups was high in needs prioritization. Conclusion: Although the trainers and educational managers of Red Crescent Society have serious differences in needs prioritization, but both groups recognize “holding retraing courses and providing the latest cases of teaching first aid during the year” the most and “Familiarity with bone and joint injuries” the least needs in educational field.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
موسی پیری | piri m
department of educational sciences, faculty of educational sciences amp;amp; psychology,azarbayjan shahid-madani university, tabriz, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید مدنی (Azarbaijan shahid madani university)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-520-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات