این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۱۰۷-۱۱۲
عنوان فارسی
ارزیابی درونی گروه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی؛ دانشگاه علوم پزشکی تهران
چکیده فارسی مقاله
اهداف: ارزیابی درونی، قضاوت اعضای موسسه درباره عملکرد گروه خود و میزان دستیابی به اهداف را نشان میدهد و فرصتی برای ارتقای کیفیت آن است. هدف از انجام این مطالعه ارزیابی درونی مبتنی بر اهداف گروه آموزش سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود. روشها: این مطالعه مقطعی در سال 1387 در گروه آموزش سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد و مدیر گروه، اعضای کمیته ارزیابی درونی، اعضای هیات علمی، کارکنان و مسئولان بخشهای آموزشی در عرصه دانشجویان و جمعی از دانشآموختگان برای مطالعه انتخاب شدند. پرسشنامه برای هر گروه در 10 حوزه رسالتها و اهداف، ساختار سازمانی و مدیریت، هیات علمی، دورههای آموزشی و برنامههای درسی، فرآیند تدریس و یادگیری، امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی، عرصههای آموزش دانشجویان در جامعه، دانشجویان، پژوهش و دانشآموختگان طراحی شد. دادهها با استفاده از نرمافزار آماری SPSS 11.5 و آزمونهای آماری مجذور کای و آنووا تجزیه و تحلیل شد. یافتهها: مهمترین نقطه ضعف گروه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی "تجربه کم و عدم وجود الگویی مناسب در ایران برای راهاندازی بخش"، مهمترین نقطه قوت "وجود اعضای هیات علمی جوان و علاقمند"، مهمترین تهدید "منابع مالی محدود گروه" و مهمترین فرصت "مشارکت فعال اعضای گروه در فعالیتها" بود. نتیجهگیری: وضعیت گروه آموزشی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی در 10 حوزه مورد بررسی نسبتاً مطلوب است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Internal evaluation of oral health & community dentistry department Tehran University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Internal evaluation demonstrates the justification of the members of each group about their practical procedures and the rate of aims achievement and is an opportunity for its quality improvement. The aim of this study was internal evaluation of the Oral Health & Community Dentistry Department of Tehran University of Medical sciences. Methods: Present cross-sectional study was carried out, in Oral Health & Community Dentistry Department of Tehran University of Medical Sciences in 2008 and the group manager, internal evaluation committee staffs, faculty members, students’ in field education personnel and managers and some alumni members were selected for study. Each group’s questionnaire was designed in 10 fields of purposes and aims, organizational and management structure, faculty members, educational courses and curriculum, teaching and learning process, educational and research equipment, educational fields of students in society, students, research and alumni. Data was analyzed by SPSS 11.5 statistical software and Chi Squar and ANOVA tests. Results: The weakest point of Oral Health & Community Dentistry Department was “Low experience and lack of a suitable model for the establishment of the group in Iran”, the strongest point was “presence of young and interested faculty members”, the most threatening point was “limited financial resources of the group” and the most important opportunity was “active participation of group members in activities”. Conclusion: The status of Oral Health & Community Dentistry Department was nearly good in all 10 studied fields.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احمد جعفجعفری قوام آبادی | jafari ghavamabad a
محمد رضا خامی | mohammad reza khami m r
رضا یزدانی | yazdani r
department of oral health amp;amp; community dentistry, faculty of dentistry, tehran university of medical sciences, tehran, iran
گروه آموزشی سلامت دهان و دندان پزشکی اجتماعی، دانشکده دندان پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
مهدی نصیبی | nasibi m
منصوره محمدی | mohammadi m
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-527-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات