این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۱۱۹-۱۲۸
عنوان فارسی
اهمیت و جایگاه ابزارهای وب ۲ در آموزش مجازی؛ پیادهسازی رویکرد تعاملی در دانشگاههای مجازی ایران
چکیده فارسی مقاله
اهداف: با توجه به فلسفه اصلی دانشگاه مجازی یعنی ایجاد تغییرات بنیادی در حوزه آموزش و تغییر نقش استاد و دانشجو، متناسبترین رویکرد جهت طراحی و پیادهسازی دانشگاه مجازی، رویکرد تعاملی است. این رویکرد بر تعامل، همکاری و مشارکت در فضای آموزش مجازی تاکید دارد. هدف از انجام این پژوهش ارایه راهکاری بهمنظور پیادهسازی رویکرد تعاملی در دانشگاههای مجازی بود. روش ها: در این مطالعه مروری سعی شد با مرور و تحلیل مهمترین اسناد نظری و پژوهشی موجود، راهکاری برای حاکمیت رویکرد تعاملی در دانشگاههای مجازی ایران ارایه شود. جستوجوی الکترونیک در پایگاههای اطلاعاتی معتبر و برخی از کتب با کلمات کلیدی یادگیری الکترونیک، اشکال دانشگاه مجازی، دانشگاه مجازی ایران و رویکرد تعاملی انجام شد. یافتهها: برای تحقق رویکرد تعاملی در دانشگاههای مجازی، ورود وب 2 و قابلیتهای آن به عنوان ابزاری نوین قابل دفاع به نظر رسید؛ قابلیتها و ابزارهای وب 2 معیارهای لازم برای ایجاد و توسعه دانشگاه مجازی متناسب با رویکرد تعاملی را دارا بود. نتیجهگیری: مهمترین مزایای حاصل از پیادهسازی ابزارهای وب 2 (وبلاگ، ویکی، پادکست و شبکههای اجتماعی) در دانشگاه مجازی مثل تغییر نقش استاد و دانشجو، افزایش کیفیت یادگیری، رشد مهارتهای تفکر انتقادی، تفکر خلاق و حل مساله، شکلگیری گروههای همکاری و محیطهای تعاملمحور، زمینههای لازم برای طراحی و اجرای دانشگاه مجازی با محوریت رویکرد تعاملی را فراهم میآورد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
یادگیری الکترونیک، دانشگاه مجازی، رویکرد تعاملی، وب 2
عنوان انگلیسی
Importance and status of web 2 tools in virtual education implementing an interactive approach at virtual Universities of Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: In regard to the main philosophy of virtual a university that is fundamental changes in instructional area and also roles of teachers and students, the most appropriate approach for designing and implementing virtual universities is an interactive approach. This approach emphasizes the importance of interaction and cooperation in a virtual educational environment. The purpose of this research was to offer a solution for implementing the interactive approach in virtual universities. Methods: In this review study it was tried to offer a solution for implementing the interactive approach in virtual universities of Iran by reviewing and analyzing the most important theoretical and research documents available. Electronic search carried out in valid sites and some books with keywords like electronic learning, virtual university forms, virtual university of Iran and interactive approach. Results: Application of Web 2.0 and its tools as a new solution for achieveing the interactive approach in virtual universities is defensible the potentials and tools of Web 2.0 had necessary criteria for developing virtual university with dominance of interactive approach. Conclusion: The most important outcomes of using Web 2.0 and its tools (weblog, wiki, podcast and social networks) in virtual university like changing in the role of teacher and student, high quality learning, development of critical thinking skills, creative thinking and problem solving, organizing of cooperative groups and interactive-based environment make the context of designing and implementing interactive virtual university with the axis of interactive approach.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زینب یزدانی کاشانی | yazdani kashani z
independent researcher, kashan, iran
پژوهشگر مستقل، کاشان، ایران
محمدرضا تمنایی فر | mohammad reza tamannayifar m r
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-521-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش مجازی علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات