این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱۳-۱۶
عنوان فارسی
تاثیر خودگویی بر میزان اضطراب امتحان دانشجویان پرستاری
چکیده فارسی مقاله
اهداف: تمرکز بر موفقیت در امتحانات پایاندوره بسیار مهم تلقی میشود و افزایش فشار روحی و روانی برای کسب موفقیت منجر به بروز اضطراب در زمان حضور در امتحان میشود. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر خودگویی مثبت بر میزان اضطراب امتحان دانشجویان پرستاری به انجام رسید.روشها: این مطالعه نیمهتجربی در جامعه دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در سال تحصیلی 91-1390 انجام شد. 30 نفر از دانشجویان ورودی 1387 که بین هر دو امتحان خود 3 روز فرجه داشتند به روش نمونهگیری خوشهای هدفمند برای مطالعه انتخاب و به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه اطلاعات جمعیتشناختی و پرسشنامه اضطراب امتحان TAI بود. دادههای جمعآوریشده با استفاده از نرمافزار آماری SPSS 18 و آزمونهای من- ویتنی و ویلکاکسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافتهها: میانگین نمره اضطراب قبل از مداخله در گروه آزمون 3/1±4/43 و در گروه شاهد 6/1±2/44 بود (05/0p). اختلاف میانگین نمره اضطراب در گروه آزمون قبل و بعد از مداخله معنیدار بود (001/0>p) ولی در گروه شاهد معنیدار نبود (05/0
کلیدواژههای فارسی مقاله
خود، گویش، اضطراب
عنوان انگلیسی
Self talk effect on exam anxiety of nursing students
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Focus on the achievement in the final exams is considered to be important and increased physiological pressure for success can lead to anxiety during the test. The present study was conducted aiming at investigating the effect of positive self talk on the amount of exam anxiety in nursing students. Methods: This quasi-experimental study conducted on nursing students of Islamic Azad University of Yazd in 2011-12. Thirty students, who were arrived in 2008 and had three days break between their two exams, were selected using purposive cluster sampling and divided into experimental and control groups. Data collection tools included a demographic questionnaire and test TAI anxiety questionnaire. The collected data was analyzed using SPSS 18 software and Mann-Whitney and Wilcoxon tests. Results: The anxiety level in the experimental group was 43.4 ± 1.3 before the intervention and 44.2±1.6 in control group (p>0.05). This mean reached 31.6±3.5 after intervention in the experimental group and 47.8±2.3 in the control group (p < 0.001). Mean difference of the anxiety score in the experimental group before and after the intervention was significant (p< 0.001) however, it wasn’t significant in the control group (p>0.05). Conclusion: application of positive self talk method can reduce the students’ test anxiety.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Ego, Speech, Anxiety, Test
نویسندگان مقاله
نیره سلمانی | salmani n
faculty of nursing amp;amp; midwifery, shahid beheshti university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (Shahid beheshti university of medical sciences)
شعله بیگدلی | bigdeli s.
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-395-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات