این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۱۹۱-۱۹۷
عنوان فارسی
پژوهش معلممحور؛ پارادایمی نو در پژوهشهای آموزشی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: پژوهش در آموزش و پرورش، وسیعترین و حساسترین حوزه پژوهشی در قلمرو علوم انسانی را دربرمیگیرد. آموزش و پرورش بهعنوان زیرساخت و الگوی توسعه جامعه در همه ابعاد از نقشی حیاتی و ظریف برخوردار است. علاوه بر این، ماهیت پیچیده فعالیتهای یاددهی- یادگیری، سطح دشواری فعالیتهای آموزش و پرورش را بهمراتب افزایش میدهد. چنین موقعیتی است که نقش سازوکارهای حمایتی از جمله پژوهش را برای توسعه کارکردهای آموزش و پرورش و تضمین فعالیتها در این نهاد گسترده آشکار میسازد. هدف این مقاله، معرفی پژوهش معلممحور بهعنوان پارادیمی نو در عرصه پژوهشهای آموزشی معرفی بوده است. این نوع پژوهش با ظرفیت خود میتواند روند تربیت معلم را متحول ساخته و در نهادینهسازی تحول و نوآوری در عرصه یاددهی- یادگیری نقشی اساسی ایفا نماید.نتیجهگیری: موضوع پژوهش در آموزش و پرورش پارادیمهای گوناگونی را دربرمیگیرد. پژوهش معلممحور، از جمله پارادیمهای نوین در عرصه پژوهشهای آموزشی است که ناظر بر نیازمندیهای حرفهای معلم برای مدیریت تدریس و همچنین راهکاری اساسی برای ازمیانبرداشتن فاصله بین پژوهش و عمل تربیتی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Teacher-centered research a new paradigm in educational research
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Research in education includes the most extensive and sensitive area of humanities research. The education, as an infrastructure and model of society development has a crucial and delicate role in all aspects. In addition, the complex nature of teaching and learning activities increases by far the level of education difficulty. This situation reveals the role of supportive mechanism such as research to develop the education functions and guarantee the activities in the given institution. The aim of this study was to introduce the teacher-oriented research as a new paradigm in educational Research. This type of research, with its capacity, may change the teacher training trend and internalization and play an essential role in the teaching-learning area.Conclusion: The subject of research in education embraces a variety of paradigms. Teacher-oriented research is among the new paradigm in educational research area which is witness of teacher's professional needs for teaching management as well as fundamental approaches for removing the gap between researches and training activity.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا ساکی | reza saki
department of educational sciences, faculty of humanities, shahid rajaee teacher training university, tehran, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-227-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
مروری سیستماتیک
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات