این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۲۰۷-۲۱۴
عنوان فارسی
نقش رهبری غیرمتمرکز در بهبود کیفیت یادگیری
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: مشارکت که از آن بهعنوان دخالت در فرآیندهای تصمیمگیری و تصمیمسازی یاد میشود، موجب افزایش بهرهوری در کار و توسعه همهجانبه میشود. مراکز آموزشی نمیتوانند تنها به توانایی، قابلیت و هوش مدیران متکی باشند. همه مدرسان و کارکنان مراکز آموزشی بهطور موثری در برنامههای یادگیری و رضایت فراگیران و فعالیتهای بهبود و ارتقای مستمر کیفیت نقش دارند. در رابطه با گسترش و بهبود یادگیری فراگیر، مرکز آموزشی باید منعکسکننده محیطی باشد که کلیه مدرسان و فراگیران بسیج شوند و هر کس در حوزه فعالیت خود نسبت به بهبود شرح وظایف در جهت تعمیق یادگیری تلاش کند. بنابراین، مدیران باید نگرش خود را نسبت به سازماندهی امور تغییر دهند. این مقاله با هدف توصیف مفاهیم اصلی در رهبری آموزشی، سبکشناسی موقعیتهای مختلف رهبری و شرح ایدههای اصلی در مفهوم رهبری غیرمتمرکز که دارای نقشی موثر در بهبود کیفیت یادگیری فراگیر هستند، انجام شد. نتیجهگیری: رهبران باید مهارتهای متفاوت رهبری را ترکیب نموده و مرکز آموزشی را در موقعیتهای متفاوت بهنحو موثری هدایت نمایند و با تغییر سیستم آموزشی از مسئولیت انفرادی به جمعی، در مسیر صحیح خویش قرار دهند. تلاش گروهی و رهبری غیرمتمرکز کارآیی بیشتری نسبت به رهبری فردی ایجاد میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رهبری غیرمتمرکز، بهبود یادگیری، رهبری آموزشی
عنوان انگلیسی
The role of distributed leadership in learning quality improvement
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Cooperation known as involvement in the decision making process, causes increased efficiency in the work and multi-dimensional development. The educational centers may not just rely on managers' ability, capability and intelligence. All teachers and employees of educational centers play a critical and influential role in satisfaction programs and learning of learners as well as the activities for the improvement and continuous promotion of quality. Thus regarding the progress and improvement of the learner's learning, an educational center shall provide an environment in which all teachers and learners do their best to improve duties and responsibilities directed toward deepening the learning activity. Therefore managers shall change their viewpoint toward organization of affaires. The present paper was conducted aiming at elaborating the main principles of educational leadership, leadership stylistics at different situations, and explaining the major ideas in the distributed leadership which enjoy an efficient role in the improvement of the learner's learning quality. Conclusion: Leaders shall combine a variety of different leadership styles and direct the educational center in various situations efficiently. Moreover, by revising the learning system through changing the individual into group responsibility, leaders should put the educational center in its appropriate direction. Group effort and distributed leadership have higher efficiency compared to individual leadership.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زینب صادقی | zeynab sadeghi
medicine amp;amp; religion research center, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
مرکز تحقیقات طب و دین، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
رضا محتشمی | reza mohtashami
faculty of educational sciences amp;amp; psychology, kharazmi university training teacher , tehran, iran
دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه خوارزمی تربیت معلم ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-146-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
مروری سیستماتیک
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات