این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۱۳۱-۱۳۶
عنوان فارسی
نقش خودارزشیابی در فرآیند یادگیری و آموزش دانشآموزان
چکیده فارسی مقاله
چکیده مقدمه: کلاس درس باید فرصت تکرار عمل برای یادگیرنده باشد، زیرا یادگیرندگان به دنبال کشف ندانستههای خود هستند و مسلماً در این راه با موفقیتها و شکستهایی مواجه میشوند، اما مهم آنست که یادگیرندگان به ارزش دانستن چیزی که نمیدانند، پی ببرند. در این صورت یادگیرندگان به جبران شکستهای خود میپردازند و یاد میگیرند که چگونه عملکردشان را بسنجند و بهبود بخشند. هدف این مطالعه بررسی نقش خودارزشیابی در فرآیند یادگیری و آموزش دانشآموزان بود. نتیجهگیری: تعالی آموزش، حداکثرنمودن مشارکت یادگیرندگان از طریق توسعه و دخالتدادن آنها در امور و تعالی ارزشیابی، به چالش طلبیدن وضع موجود و ایجاد تغییر به منظور نوآوری و خلق فرصتهای بهبود یادگیری است . استفاده از خودارزشیابی بهصورت مستمر و پویا و فراهمکردن زمینه رسیدن فراگیران به آن، گام موثری در جهت تحقق اهداف آموزش و تربیت و استقرار این روش در مدارس نیازمند عزمی همگانی برای گسترش این مفهوم در آموزش و پرورش است . برای انجام خودارزشیابی و هماهنگی حوزههای مختلف آموزش و پرورش در جهت یکپارچگی فعالیتها و استقرار نظام خودارزشیابی ، برنامهریزی دقیقی مورد نیاز است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Role of self-evaluation in educational and learning process of students
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Introduction: Classroom should be an opportunity of repeating the action for learner, because learners pursue his/her unknowing and undoubtedly, in this way will face with successes and failures but the most important issue is that learners understand the value of knowing what he/she doesn’t know. In this case, students compensate their failures and learn how to evaluate and improve their performance. The goal of this study was to analyze the role of self-evaluation in the process of education and learning. Conclusion: Increasing the learners’ participation through their interference in actions is the transcendence of education and challenging the present situation and make changes due to innovation and creating learning opportunities is the transcendence of evaluation. Using self-evaluation in a continuous and dynamic way and preparing the grounds for learners to achieve it, could be an effective step towards achieving the goals of education and training and the establishment of this method in schools needs public will for development of this concept in all of education processes. It is necessary to provide a schedule for self-evaluation in order to harmonize different fields of education and so to unify the acts and establishing the self-evaluation system.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حجت ا زارعی | zareei h
department of educational sciences, faculty of education amp;amp; psychology, allameh tabatabaei university, tehran, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
حسن ملکی | maleki h
department of educational sciences, faculty of education amp;amp; psychology, allameh tabatabaei university, tehran, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
امیر سبزی پور | sabzi pour a
department of educational sciences, alashtar branch, payam-e-noor university, alashtar, iran
گروه علوم تربیتی، واحد الشتر، دانشگاه پیام نور، الشتر، ایران
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-194-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
مروری سیستماتیک
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات