این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۱۸۳-۱۸۸
عنوان فارسی
میزان موفقیت آموزش فراگیر کودکان استثنایی از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی شهرستان ساری
چکیده فارسی مقاله
اهداف: آموزش و پرورش در قرن بیستویکم، 4 مولفه "یادگیری برای دانستن"، "یادگیری برای عملکردن"، "یادگیری برای زیستن" و "یادگیری برای باهمزیستن" را مدنظر دارد. امروزه، آموزش فراگیر یکی از بارزترین و پرکشمکشترین موضوعات پیشروی سیاستگذاران و متخصصان آموزشی در سراسر جهان است. هدف از این پژوهش بررسی میزان موفقیت طرح آموزش فراگیر از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی شهرستان ساری بود. روشها: این مطالعه توصیفی در سال 1389 در معلمان دوره ابتدایی عادی، استثنایی و رابط شرکتکننده در طرح آموزش فراگیر در شهرستان ساری انجام شد و همه 60 نفر معلم به صورت سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری دادهها، ویراست دوم پرسشنامه "سازمان پژوهش آموزش و پرورش استثنایی" بود. با کمک نرمافزار SPSS 18 از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل T تکنمونهای و آزمون فریدمن برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد . یافتهها: اجرای طرح آموزش فراگیر در اداره امور مدرسه، رشد اجتماعی، رشد عاطفی، جایگاه و موقعیت اجتماعی، خودشناسی دانشآموزان با نیازهای ویژه، تعامل دانشآموزان با نیازهای ویژه با سایر دانشآموزان و نوع رفتار دانشآموزان عادی، موفق بود، اما در امور آموزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه، موفقیت چندانی نداشت. نتیجهگیری: اجرای آموزش فراگیر در رشد ابعاد مختلف آموزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه مفید است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Level of exceptional children’s inclusive education successin primary school teachers’ viewpoint of Sari city
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Education in 21st century considers 4 components “learning to know”, “learning to act”, “learning to live” and “learning to live together”. Today, inclusive education is one of the most striking and conflicting subjects in front of the policy makers and teaching professionals throughout the world. The purpose of this study was to evaluate the success of the inclusive education in the viewpoint of the primary school teachers of Sari city. Methods: This descriptive study was performed in 2010 in all regular, exceptional and connector teachers of primary schools of Sari city and all 60 teachers were entered to the study by census method. Data gathering instrument was the second edition of “special education research organization” questionnaire. Using SPSS 18 software, descriptive and analytical statistical including one-sample T and Friedman tests were used to analyze the data. Results: Performance of inclusive education was successful in management of school affairs, students social development, emotional development, social status and situation, self-identify of students with specific needs, interaction of ordinary students with students with specific needs, and kind of behavior of ordinary students. But it was not successful enough in educational affair of students with specific needs. Conclusion: Inclusive education performance is useful in developing different educational aspects of the students with specific needs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ترانه عنایتی | enayati t
department of educational sciences, faculty of human sciences, sari branch, islamic azad university, sari, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی ساری (Islamic azad university of sari)
فرشیده ضامنی | zameni f
department of educational sciences, faculty of human sciences, sari branch, islamic azad university, sari, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی ساری (Islamic azad university of sari)
رضا بهنام فر | behnamfar r
department of educational sciences, faculty of human sciences, sari branch, islamic azad university, sari, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی ساری (Islamic azad university of sari)
فریبا فلاح | fallah f
department of educational sciences, faculty of human sciences, sari branch, islamic azad university, sari, iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی ساری (Islamic azad university of sari)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-311-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات