این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۱۹۵-۲۰۱

عنوان فارسی مقایسه نمرات ارزشیابی دانشجویی اعضای هیات علمی براساس نگرش آنها نسبت به ارزشیابی
چکیده فارسی مقاله اهداف: بررسی نگرش اساتید درباره ارزشیابی‌های دانشجویی می‌تواند ضمن رفع کاستی‌های موجود، شرایط لازم برای بهره‌برداری مناسب از نتایج حاصل از این ارزشیابی‌ها را فراهم نماید. این مطالعه با هدف مقایسه نمرات ارزشیابی اساتید با نگرش مثبت و منفی نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز انجام شد. روش‌ها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی که در سال 90-1389 در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز انجام شد، نمرات ارزشیابی 184 استاد به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفت. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسش‌نامه نظرسنجی از اساتید نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی و ارزشیابی استاد توسط دانشجویان استفاده شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS 15 و آزمون T مستقل و آنالیز فاکتوریل و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد. یافته‌ها: میانگین نمره ارزشیابی اساتید موافق نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی 35/0 ± 1 9/4 و میانگین نمره ارزشیابی اساتید مخالف 38/0 ± 87/3 بود. بین میانگین نمرات ارزشیابی اساتید و نگرش آنان نسبت به نتایج ارزشیابی‌های دانشجویی تفاوت معنی‌داری مشاهده شد (001/0=p ). نتیجه‌‌گیری: بین نگرش اساتید نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی و کسب نمره ارزشیابی از دانشجویان رابطه وجود دارد. اساتیدی که نگرش مثبت نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی دارند، نمره ارزشیابی بالاتری دریافت می‌کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزشیابی، دانشجویان، اساتید، نگرش

عنوان انگلیسی Comparison of faculty members’ evaluation scores based on attitudes toward student rating
چکیده انگلیسی مقاله Aims: Assessing faculties’ attitude toward the student ratings can eliminate the existing shortcomings and provide the requirements for utilization of the results of such ratings. The purpose of the study was to compare the rating scores of faculties with positive and negative attitudes toward the student ratings in Jondi-Shapour University of Ahwaz. Methods: In this cross-sectional descriptive study performed during 2010-11 in Jondi-Shapour Medical University of Ahwaz, the rating scores of 184 university professors were evaluated by census method. Data were collected using the Attitude toward Student Ratings instruction questionnaire (ASRI) and the Student Ratings of Instruction (SRI) form. Data were analysed by SPSS 15 using independent T-test, factor analysis and Pearson correlation coefficient. Results: The mean rating score of faculties who were agree with student ratings was 4.19 ±0.35 and the mean score of the disagree faculties was 3.87±0.38. A significant difference was observed between the mean rating scores of faculties and their attitudes toward the student rating results (p=0.001). Conclusion: There is correlation between the student ratings and the obtained scores from the students. Faculty members with positive attitude towards the student ratings, obtain higher rating scores.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Rating, Students, Faculty, Attitude

نویسندگان مقاله عبدالحسین شکورنیا | shakurnia a h
department of immunology, faculty of medicine, jundishapur university of medical sciences, ahvaz, iran
گروه ایمونولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (Ahvaz jundishapur university of medical sciences)

محمدعلی عصاره زادگان | mohammad ali assarezadegan m a
department of immunology, faculty of medicine, jundishapur university of medical sciences, ahvaz, iran
گروه ایمونولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (Ahvaz jundishapur university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-281-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات