این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۱۳۷-۱۴۲

عنوان فارسی الگوی امکان‌سنجی اجرای آموزش‌های مجازی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: در راستای تحقق بهره‌وری سازمانی، آموزش کیفی، موثر و کارآی کارکنان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف بررسی الگوی ارزیابی اجرای آموزش‌های مجازی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام شد. روش­ها: این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 1389 انجام شد. تعداد 144 نفر از مدیران و کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزار اصلی این مطالعه پرسش‌نامه محقق‌ساخته‌ای بود که با استفاده از ابزارهای پژوهشی صاحب‌نظران طراحی شد. برای تحلیل داده­ها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و آزمون T تک‌نمونه‌ای به کمک نرم­افزار SPSS 11 استفاده شد. یافته­ها: مولفه‌های فنی- تکنولوژی، فرهنگی- اجتماعی، آموزشی، حقوقی- اداری، راهبردی و اقتصادی، عوامل موثر و قابل قبول برای ارزیابی اجرای آموزش مجازی بودند. همه مولفه‌های الگو به‌جز مولفه راهبردی از وضعیت مطلوبی برای اجرای آموزش مجازی برخوردار بودند. نتیجه­گیری: اجرای آموزش مجازی در مولفه‌های فنی- تکنولوژی، فرهنگی- اجتماعی، آموزشی، حقوقی- اداری و اقتصادی، در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مفید است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Feasibility pattern of executing virtual education
چکیده انگلیسی مقاله Aims: In order to meet organizational productivity, high quality and effective training of the employees seems critical. Based on this fact, this study was carried out with the aim of investigating the assessment pattern of virtual education in the National Iranian Oil Products Distribution Compan y . Methods: This descriptive cross-sectional study was performed in 2010. 144 managers and staff of the National Iranian Oil Products Distribution Compan y were selected by stratified random sampling method. The main data collection tool was a researcher-made questionnaire designed based on professionals’ research tools. Data were analyzed by Kolmogorov-Smirnov test and one-sample T-test using SPSS 11 software. Results: Technical and technological, social and cultural, educational, legal and administrative and strategic and economic components were all effective and acceptable factors for the assessment of virtual education. All of the pattern components were in acceptable condition for the implementation of virtual education, except for the strategic component. Conclusion: Implementing virtual education is beneficial in technical and technological, social and cultural, educational, legal and administrative and economic fields in the National Iranian Oil Products Distribution Compan y .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی خیراندیش | kheyrandish m
department of management, faculty of management, shahid sattari university of aerospace sciences amp;amp; technologies, tehran, iran
گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-218-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات