این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۱۵۱-۱۵۸
عنوان فارسی
یادگیری خدماتمحور برای پرستاران
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: یادگیری خدماتمحور، فن تعلیم و فلسفه آموزشی خدمات جامعه را با یادگیری ارادی ارتباط میبخشد. این شیوه آموزشی بهعنوان یک نوآوری آموزشی در دامنه وسیعی از فعالیتهای آموزشی فراگیران از کودکستان تا مقاطع دانشگاهی مطرح است. در این راهبرد فراگیران با مشارکت فعال در تجربیات خدماتی سازمانیافته پیشرفت میکنند و مهارتهای فردی و اجتماعی، مسئولیتپذیری اجتماعی و مهارتهای حل مساله در آنان پرورش مییابد. این راهبرد موجب پیشرفت تحصیلی دانشجو، دوری از آموزش سنتی و افزایش تعامل بین دانشکدههای پرستاری و جامعه میشود. این موضوع ضرورت تغییر فرهنگی را در دانشکدههای پرستاری مطرح مینماید. مقاله مروری حاضر با هدف بررسی اثرات و جنبههای مختلف یادگیری خدماتمحور نگارش شد و ضمن مروری بر منابع راهبرد یادگیری خدماتمحور، مفهوم، گامهای اجرا، سودمندی و زوایای متعدد این شیوه یادگیری بررسی شد. نتیجهگیری: استفاده از یادگیری خدماتمحور در دانشگاهها رو به افزایش است و دانشکدههای پرستاری بیشترین سهم را در بهکارگیری این شیوه آموزشی به خود اختصاص دادهاند. ضروری است که دانشجویان مقاطع مختلف پرستاری به آموزش سیستماتیک در زمینه روشهای یادگیری فعال ازجمله یادگیری خدماتمحور دست پیدا کنند تا ضمن آشنایی و بهکارگیری این شیوه، نیازهای تحقیقاتی در این زمینه به فراموشی سپرده نشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
یادگیری خدمات محور، پرستاری، یادگیری فعال
عنوان انگلیسی
Service-based learning for nurses
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Service-based learning connects educational philosophy and pedagogy with intentional learning. Service -based learning is posed as an educational innovation with a wide range of educational activities from nurseries to universities. In this strategy, students learn and develop through active participation in organized service experiences and their personal and social skills, social responsibility and problem solving skills develop. This strategy leads to the student’s academic progress, being away from traditional training and increased interaction between nursing faculties and the community. This subject poses the necessity of cultural changes in nursing faculties. T his review article aimed at the effects and various aspects of service-based learning and along with reviewing the resources based on service-based learning strategy, the concept, implementation steps, usefulness and multiple aspects of this method were also studied. Conclusion: The use of service-based learning is growing in universities and the nursing faculties have the largest contribution in applying this approach in education. It is essential that different levels of nursing students gain systematic training in the field of active learning methods, including service-based learning, in a way that the need for research in this filed won’t be forgotten along with conversance with this method and applying it.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Service-Based Learning, Nursing, Active Learning
نویسندگان مقاله
مجیده هروی کریموی | heravi karimavi m
faculty of nursing amp;amp; midwifery, shahed university, tehran, iran
دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
ناهید رژه | rejeh n
faculty of nursing amp;amp; midwifery, shahed university, tehran, iran
دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
جمیله مختاری نوری | mokhtari nouri j
faculty of nursing amp;amp; midwifery, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-71-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
مروری سیستماتیک
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات