این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۸۵-۸۹
عنوان فارسی
تأثیر دورههای آموزشی ضمن خدمت بر کارآیی نیروی انسانی از دیدگاه کارشناسان ستادی دانشگاه
چکیده فارسی مقاله
اهداف: آموزش کارکنان میتواند در کسب تجربه و بهبود عملکرد افراد موثر باشد و همچنین میتواند با دربرداشتن پیشرفت استراتژیک، تضمینکننده بقا و کمال در سازمان باشد. هدف اصلی این پژوهش، بررسی نقش آموزش ضمن خدمت بر کارآیی کارکنان آموزشدیده از دیدگاه کارشناسان شاغل در ستاد دانشگاه علوم پزشکی اراک بود. روشها: این مطالعه مقطعی- تحلیلی روی 126 نفر از کارشناسانی که دوره های آموزش ضمن خدمت را طی سالهای 1380 تا 1385 در ستاد دانشگاه علوم پزشکی اراک گذرانده بودند، انجام شد. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه پایا و روا و مشتمل بر سوالات کارایی، رضایت، مهارت و توانمندی شغلی بود. دادهها با استفاده از آزمونهای آمار توصیفی، آزمون تی مستقل، آنالیز واریانس یکطرفه و آزمون ضریب همبستگی پیرسون بهکمک نرمافزار SPSS 11.5 تحلیل شد. یافتهها: رابطه معنیداری بین دوره های آموزشی ضمن خدمت با کارایی، رضایت شغلی، مهارت شغلی و توانمندی شغلی به دست آمد (001/0> p ). بین میانگین نمرات کارایی، رضایت شغلی و مهارت شغلی و توانمندی شغلی در سطوح سه گانه سن (48/0= p )، سطوح تحصیلات (241/0= p ) و سطوح سابقه کار (218/0= p ) ارتباط معنیداری وجود نداشت . نتیجهگیری: از دیدگاه کارشناسان، دورههای آموزش ضمن خدمت موجب ارتقای سطح کارآیی کارکنان میشود. لازم است در آموزش ضمن خدمت، علاوه بر توجه به ارتقای مهارت و کارآیی شغلی کارکنان، پرورش ویژگیهای شخصیتی، تقویت فرهنگ سازمانی و منش آنان نیز مورد توجه قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلیدواژهها، آموزش، کارآیی، مهارت، رضایت، توانمندی شغلی
عنوان انگلیسی
Effect of in-service educational courses on human resources efficiency from university experts’ point of view
چکیده انگلیسی مقاله
Aims: Employees’ training can be effective in gaining experience and improving individuals’ function and can also guarantee the survival and perfection of the organization by strategic improvement. The main aim of the present research was to determine the effect of in-service training on trained employees’ efficiency from experts’ point of view in the central office of Arak medical University of Medical Sciences. Methods: This cross-sectional analytical study was carried out on 126 experts who had passed their in-service training courses in the central office of Arak University of Medical Sciences during 2001-2006. Data collection was carried out by a reliable and valid questionnaire including questions on occupational efficiency, satisfaction, skill and capability. Data are analyzed by descriptive statistical methods, independent t-test ، one-way variance analysis and Pearson correlation coefficient using SPSS 11.5 software. Results: There was a significant correlation between in-service training courses and efficiency, occupational satisfaction, skill and capability (p< 0.001). Meanwhile, there was no significant relationship between the average scores of efficiency, satisfaction, skill and capability with the three levels of age (p=0.48), education levels (p=0.241) and employment duration levels (p=0.218). Conclusion: In-service training courses will lead to promotion of employees’ efficiency level from experts’ point of view. Developing the employees’ personal characteristics, reinforcement of organizational culture and attitude along with paying attention to promoting their skills and occupational efficiency should be considered.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فاطمه ربیعی | rabiee f
deputy of education amp;amp; research, arak university of medical sciences, arak, iran
معاونت آموزش و تحقیقات، دانشگاه علوم پزشکی اراک، اراک، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی اراک (Arak university of medical sciences)
سیدنورالدین مویدی | s n moayedi s n
department of basic sciences, faculty of medicine, arak university of medical sciences, arak, iran
گروه علوم پایه، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اراک، اراک، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی اراک (Arak university of medical sciences)
زهرا نادری | naderi z
department of education, arak university of medical sciences, arak, iran
واحد آموزش، دانشگاه علوم پزشکی اراک، اراک، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی اراک (Arak university of medical sciences)
کبری علی آبادی فراهانی | aliabadi farahani k
deputy of education amp;amp; research, arak university of medical sciences, arak, iran
معاونت آموزش و تحقیقات، دانشگاه علوم پزشکی اراک، اراک، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی اراک (Arak university of medical sciences)
محسن شمسی | shamsi m
faculty of para-medicine, arak university of medical sciences, arak, iran
دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اراک، اراک، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی اراک (Arak university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-131-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات