این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۳۹-۴۶

عنوان فارسی ارزیابی کیفی عملکرد دانشجویان با پوشه عملکرد الکترونیکی: امکانات و محدودیت ها
چکیده فارسی مقاله مقدمه: ارزشیابی از مهم­ترین عناصر در بهبود کیفی نظام­های آموزش عالی است. با ظهور رویکردهای جدید در آموزش و بهبود فناوری­های جدید در این عرصه ارزشیابی نیز دچار تحول شده است. پوشه‌های عملکرد الکترونیکی، ابزاری هستند که امکان ارزشیابی کیفی در محیط­های الکترونیکی را فراهم می‌سازند. استفاده از گرافیک و صوت و فیلم، ضمن پوشش طیف وسیع­تری از علایق فراگیران، این امکان را فراهم می­کند که آنها افکار خود را عملیاتی کنند. پژوهش حاضر ضمن بررسی ارزشیابی در محیط­های سنتی و وب‌محور و بیان تفاوت آنها، به ارایه چشم‌اندازی نوین برای توسعه ارزشیابی مبتنی بر پوشه عملکرد در محیط‌های یادگیری الکترونیکی پرداخته است. نتیجه­گیری: پوشه عملکرد الکترونیکی امکان تعامل بیشتر بین فراگیران، مربیان و والدین را فراهم می­کند. برای این­که فراگیران در استفاده از پوشه عملکرد موفق باشند، علاوه بر مهارت­های فنی مورد نیاز برای استفاده از رایانه، باید از هدف ایجاد پوشه عملکرد، محتوی و چگونگی سازمان­دهی آن و ملاک­های ارزشیابی نیز آگاه باشند. موسسات آموزشی می­توانند از انواع پوشه‌های عملکرد الکترونیکی به فراخور نیاز استفاده کنند. هر نوع پوشه دارای قابلیت­های خاصی است و برای استفاده بهینه از آن به امکانات سخت­افزاری و نرم­افزاری و نیروی انسانی با مهارت­های خاص نیاز است. پوشه عملکرد الکترونیکی زیرمجموعه­ای از ارزشیابی است، نه کل آن یا بخشی مجزا از آن.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Qualitative assessment of students’ activity by e-portfolio:Facilities and limitations
چکیده انگلیسی مقاله Introduction : Assessment is one of the most important elements in improving the quality of high educational systems. Assessment has also been revolutionized with the appearances of new approaches in education and improvement of new technologies in this field. E- Portfolios are instruments that make qualitative assessment possible in electronic environments. Using graphic, sound and film will help learners in administrating their thoughts and highly will cover their interests. Authors have investigated the assessment process in traditional and web-based environments, have set forth their differences and have provided a novel prospect for the development of assessment based on portfolios in E-learning environments, in this study. Conclusion : E-portfolios provide a higher level of interaction between learners, teachers and parents. Learners should have the essential technical skills of using computers and be aware of the aim of creating portfolios and their organizing methods and assessment criteria. Educational institutes can use different E-portfolios based on their needs. Each portfolio has specific capabilities and needs hardware and software facilities and manpower with specific skills for optimum use. An E-Portfolio is a subset of assessment but not the whole of it or a separate part.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی نامدارپژمان | namdari pezhman m
department of education sciences, shahid maghsoodi teacher training center, hamedan, iran
گروه علوم تربیتی، مرکز تربیت معلم شهید مقصودی، همدان، ایران

حیدر کریمیان | karimiyan h
department of educational sciences, tarbiat-e-moalem university, tehran, iran
گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-197-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده مروری سیستماتیک
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات