این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۳۷-۱۴۱

عنوان فارسی کاربرد دیدگاه پدیدارشناسی ون‌مَنِن در مطالعات برنامه درسی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: مطالعات پدیدارشناسی عموماً با ادراک یا مفاهیم، نگرش و عقاید، احساسات و عواطف افراد سروکار دارد. در این رویکرد، با استفاده از مصاحبه یا محصولات فرهنگی و یا آنچه نویسنده طراحی می­کند (مانند فیلم، عکس و ...)، می­توان تجارب افراد از پدیده­های ویژه را استخراج کرد. این مقاله به بررسی کاربرد دیدگاه پدیدارشناختی ون‌منن در مطالعات برنامه درسی پرداخته است. هدف این مقاله بررسی و توصیف دیدگاه پدیدارشناختی ون‌منن در زمینه برداشت‌ها از برنامه درسی، میزان اهمیت‌دادن آن به معلم، اهمیت تدریس و انتخاب محتوی و مواد درسی بود. نتیجه‌گیری: زیست‌جهان شخصی هر فرد می­تواند در معرفت عمومی تجربه­های روزمره شناخته شود؛ این تایید، راهی برای ملاحظه توصیف­های مربوط به زیست‌جهان دیگران می­گشاید. البته مطالعات ناظر بر این است که گزارش­های دانش­آموزان از زیست‌جهان‌شان بسیار متغیر و خلاصه­تر از آن است که الگوی کلی و روشن از آن پدیدار شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Application of Van Maanen’s phenomenology viewpoint in curriculum development studies
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Phenomenological studies generally deal with individuals’ conceptions, attitudes and beliefs and feelings and affections. In this approach, individuals’ experiences can be extracted from specific phenomena using interviews, cultural products or things that the author designs (such as films, photographs and etc.). This paper seeks to investigate the application of Van Maanen’s phenomenology viewpoint in curriculum development studies. The aim of this study was investigation and description of Van Maanen’s phenomenology viewpoint in fields of deductions from curriculum, rate of respect and attention to the teacher, importance of teaching and choosing educational contents and materials.Conclusion: Each individual’s personal bio-cosmos can be recognized in general knowledge about daily experiences. This approval will open a way to observe the descriptions of other people’s bio-cosmoses. Studies show that students’ reports of their bio-cosmos are incredibly variable and are so brief that a general and clear model cannot be shaped from them.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عیسی برقی | barghi i
department of educational administration amp;amp; planning, faculty of psychology and education, allameh tabatabaei university, tehran, iran
گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-163-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پ‍‍ژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی کیفی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات