این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۴۹-۱۵۴
عنوان فارسی
اهمیت تدریسِ الگومحور در آموزش دانشجویان پرستاری
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: یکی از استراتژیهای مهم یادگیری دانشجویان، تحت تأثیرقرار گرفتن الگوها و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی آنها و بهعبارت دیگر "الگومحوری" است. الگومحوری یا تدریس با سرمشقشدن، جوهره فرآیند تدریس و یکی از عملکردهای مهم مربیان پرستاری ، الگوبودن آنها از طریق رفتار شایسته یا عملکرد است. معلمان پرستاری باور دارند که الگومحوری در آموزش بالینی، مؤثرترین و صحیحترین روش برای انتقال تجربیات و نگرشهای حرفهای به دانشجویان است؛ ولی با این وجود، الگومحوری بهعنوان استراتژی آموزشی عملی، بهخوبی شناخته نشده و تدریسِ الگومحور، چالشِ کنونی برنامه درسی پرستاری است. نتیجهگیری: آگاهی از رویکردهای تدریس و فاکتورهایی که بر آن اثر میگذارد، برای طراحان برنامه آموزشی و مدرسان اهمیت زیادی دارد. از این رو ضروری است که در زمینه شناخت بیشتر فرآیند این استراتژی و عملیاتیکردن آن اقدام شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Importance of role-model teaching in nursing students’ education
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: One of the important student learning strategies is to impress their cultural and social behaviors and models, and in other words “role-modeling”. Role-modeling or teaching with models is the essence of teaching and an important function of nursing teachers is being a model through proper behavior or performance. Nursing teachers believe that the role-modeling in clinical education, is the most effective and accurate method of transfering the experience and professional attitude to the students. However, role-modeling as a practical training strategy is not well known and teaching of role-model is now a challenge in nursing curriculum. Conclusion: Awareness of teaching approaches and factors that affect it is of great importance for curriculum designers and teachers. Therefore, it is essential to take measures in further understanding of the role-modeling process and its operationalizing.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جمیله مختاری نوری | mokhtari nouri j
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
عباس عبادی | ebadi a
faculty of nursing, baqiyatallah university of medical sciences, tehran, iran
دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... عج ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (Baqiyatallah university of medical sciences)
فاطمه الحانی | alhani f
faculty of medicine, tarbiat modares university, tehran, iran
دانشکده پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
ناهید رژه | rejeh n
faculty of midwifery amp;amp; nursing, shahed university, tehran, iran
دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
نشانی اینترنتی
http://www.edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-71-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
مروری سیستماتیک
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات